;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Hoe ouder, hoe wijzer

Bovenstaande stelling gaat af en toe ook voor mij op. Vandaag bijvoorbeeld. Ondanks dat ik me goed voelde tijdens de wedstrijd (HM Veldhoven), heb ik me aan mijn voornemen gehouden om na de eerste ronde van 8 km te stoppen.


Parkoers HM Veldhoven

's-Ochtends voor de loop ben ik eerst op zoek gegaan naar een aantal collega's van mijn werk. Bert Onnekes, mijn baas, liep zijn eerste halve marathon evenals Peter Streurman, die helemaal vanuit Groningen was gekomen om zijn eerste halve marathon te lopen. Bert liep samen met zijn vrouw Elly, die in het verleden al vaker een halve marathon had voltooid. Vanuit Heerlen was Hein Severens overgekomen om trainingskilometers te maken. Hein is een echte loopcrack en is zich aan het voorbereiden op de marathon van Hamburg. Verder waren ook Wiebe de Vries en Pieter Suijs aanwezig. Met name Pieter heeft zich veel voorgesteld van deze wedstrijd, en wil dan ook een poging wagen om zijn PR te verbeteren.

Zelf heb ik me beperkt tot het uitlopen, de benen loslopen na de zware inspanning van gisteren. Achterin, samen met Bert en Elly, gestart ben ik langzaam naar voren geslopen om achtereenvolgens via tussenstops bij Maurice, Pieter en Gerty (PSV loopster) op stoom te komen. De laatste km's gingen erg hard en lekker. Na op 3 km in een tijd van 15 minuten door te komen (de eerste km ging in 6 minuten) uiteindelijk na 8km gefinished in 35:50. Heel even speelde er nog de gedachte in mijn hoofd om toch nog een rondje door te gaan, maar gelukkig kon ik die gedachte snel verdringen.

Na de loop kwam ik Arno tegen. Arno had gisteren ook in Vught meegedaan, en beperkte zich vandaag eveneens tot het uitlopen. Ook Henk was aanwezig: in burgertenue nog wel. Henk vond het heel verstandig van mij dat ik de wedstrijd niet helemaal afgemaakt had. Hij zei: "een marathon training is een opeenstapeling van vermoeidheid. Eigenlijk weet je helemaal niet hoe je er voor staat, en na de week rust vlak voor de marathon is het dan ook een verrassing hoe je zult presteren....". Als voor iemand de titel van deze "post" van toepassing is, dan is het voor Henk.

<Update:>

Tijden van de collega's:

Peter Streurman - 2:01:01 (Perfect voor een eerste marathon: chapeau)
Pieter Suijs - 1:41:48 (PR gehaald !!!)
Hein Severens - 1:46:10 (Goeie training)
Bert Onnekes - 1:55:47 (Gedegen trainingsaanpak gekoppeld aan ambitie)
Elly Onnekes - 1:58:03 (Heeft Bert bewust voor laten gaan..)
Wiebe de Vries - 38:05 (8km, net zo als ik iets korter vandaag)

Onderstaande uitslag komt niet vaak voor:

Recr. Mannen HALVE MARATHON
1 Peter Pijpers 66 Eindhoven 35:49
2 Dennis Toeback 81 Geldrop 43:24
3 Jan Daamen 51 Veldhoven 1:12:58
4 Joop Leenhoven 57 Veldhoven 1:14:49
5 Gerard Versteeg 62 Rosmalen 1:16:18
6 El Mourabite Eindhoven 1:20:01
7 Frans Pasmans 78 Bergeijk 1:20:34
8 Chris Maes 69 Weelde (BEL) 1:22:54
9 Carlo Bartels 74 GVAC 1:24:13
10 R. Sanchez 57 Eindhoven 1:24:36

Maar ja, dan moet de organisatie er zonodig weer de onderstaande tekst aan toevoegen:

Opmerking van de Wedstrijdorganisatie:
Omdat verschillende atleten andere afstanden hebben gelopen dan
daar waar zij zich voor hebben opgegeven, kan het zijn sommige tijden
niet reeel overeenkomen met de gelopen afstand.


posted by Peerke @ 9:11 PM,

1 Comments:

At 7:29 PM, Anonymous Anonymous said...

best regards, nice info » » »

 

Post a Comment

<< Home