;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Een normale zaterdag

Vandaag voor het eerst in een aantal weken weer bij PSV op de baan getraind. De zaterdagochtend training wordt gekenmerkt door gezelligheid en niet al te hard trainen. Tijdens de baantraining trainen alle groepen door elkaar. Vaak nemen de lopers en loopsters hun kinderen mee. Robin en Bjorn zijn er in ieder geval al vaak geweest. Na afloop van de training is er koffie of thee en wordt er gezellig geroddeld.

Zo ook vandaag. Omdat het nog maar twee weken tot Parijs is ben ik van thuis lopend naar de baan gegaan. Met een kleine omweg heb ik er dan al 8km erop zitten. Vaak achterhaal ik halverwege Paul, die iets eerder vertrokken is. Vandaag echter niet, want Paul zet een fikse eindsprint in als hij mij ontwaart. Omdat ik ruim voor aanvang van de training al op de baan arriveerde heb ik nog wat rondjes gedraaid in een rustig tempo om niet af te koelen en stijve spieren te krijgen. De training is lekker en ondanks de regen is het niet koud. Voor het eerst in korte broek dit jaar. De opdracht van vandaag is:

- 400m (iedere 100m iets sneller en de laatste 100m iets sneller als het 10km wedstrijdtempo);
- 800m (idem, maar nu om de 200m versnellen).

De groepen 4, 5 en 6 moeten dit 5 keer herhalen. Dus in totaal 6 km. Ging erg lekker, en omdat Hans van Dinther geen zin had om snel te lopen moest ik het alleen doen vandaag.
Al met al toch een dikke 17km gelopen. Mooi voor een zaterdag. Morgen ga ik een rondje Eindhoven-Best-Son doen (19km).

Vervelend was wel dat ik vandaag weer veel bloed geplast heb. Zou de niersteen dan toch niet weg zijn? Ik had inderdaad al twee dagen last van lage rugpijn......

Intermezzo:
Een niersteen (ICD-10 N20.0) is een kristal dat zich vormt in de urinewegen.
Urine kan onder bepaalde omstandigheden (over)verzadigd zijn met bepaalde oplosbare stoffen, die daaruit soms neerslaan in de vorm van kristallen. Die kristallen kunnen soms groot genoeg worden om obstructies te vormen of andere klachten te veroorzaken in de urinewegen. Men spreekt dan van nierstenen, ureterstenen of blaasstenen, afhankelijk van waar de steen zich bevindt.........
(lees verder: http://nl.wikipedia.org/wiki/Niersteen)

's-Middags naar het Zuiden gereden. Eerst bij mijn zus, Kaatje, enkele foto's afgegeven en vervolgens naar Opa en Oma Kemp geweest. Oma had een goede uitslag gekregen, nadat bij haar enkele weken geleden hersenweefsel was verwijderd. Een tegenslag was echter dat de oudste broer van Carla, Bert (43), in het ziekenhuis is opgenomen met hartritme stoornissen. Omdat het voor Bert niet de eerste keer is moet hij enkele dagen ter observatie blijven.

's-Avonds het rondje langs de familie afgerond bij Ans, John en Jeffrey. Ans had de hele dag getraind (50km) voor de Kennedy mars. In Limburg wordt de Kennedy mars op Paaszaterdag gelopen en start in Sittard, dit in tegenstelling tot die van Brabant (Someren).

Intermezzo:
In 1963 stelde de toenmalige president van de Verenigde Staten, John F. Kennedy, dat iedere gezonde overheids-ambtenaar in 20 uur 50 mijlen (80 kilometer) moest kunnen lopen. Dat werd opgepakt in de VS en daar werd een tocht georganiseerd. Over deze tocht werd een artikel geschreven in Nederland.

En passant vertelde Jeffrey dat zijn relatie met Marissa beeindigd was (sinds een week). Ze zijn als goede vrienden uit elkaar gegaan, maar het was moeilijk om de relatie in stand te houden vanwege de grote afstand (>120 km). Jammer, maar er zijn nog genoeg meiden.......

Zojuist gehoord dat PSV net 0-3 gewonnen heeft van Willem-II.... nog efkes en dan kan de champagne besteld worden.

posted by Peerke @ 9:33 PM,

1 Comments:

At 3:22 AM, Anonymous Anonymous said...

This is very interesting site... silver scooter mitsubishi China cabinet patterns mitsubishi hd 1080 series Nissan patrol m motors Aristomat plotters Dirty sex stories blog celexa anxiety Building a gate opener blackjack online mitsubishi lanser 2006 95 mitsubishi mirage specs How to stream a webcam in ie browsrer Assessing mutual fund performance 100 ex mitsubishi projector Buick oem factory wheels palm pilot software Retinoid hair loss Bmw canada used cars

 

Post a Comment

<< Home