;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Zomertijd

Vannacht is de zomertijd ingegaan. Of het weer daarop gewacht heeft? Tijdens de duurloop van vandaag had ik behoorlijk last van de warmte. Omdat ik langzaam wilde gaan lopen had ik mijn lange broek en jasje (ivm regen) aangetrokken. Ik leer het nooit.
De tocht (19km) viel me erg zwaar. Onderweg kwam ik Werner (uit de straat) tegen die bijna klaar was met zijn training. Hij had erg zwaar gevonden, vooral de warme wind die flink was aangewakkerd viel hem zwaar.
Halverwege achterhaalde ik twee lopers die in voorbereiding op Rotterdam hun laatste lange duurloop (32km) afwerkte. Erg luxe, want iedere loper werd begeleid door een fietser. Tijdens een korte conversatie vertelde de fietser me dat er nog een groep langzamere lopers achter liep. Het tempo van deze twee lopers lag rond de 11,5-12km. Dit herinnerde mij er aan dat ik eigenlijk harder liep dan ik van plan was: wat is nieuw. Na een "succes en houdoe" nam ik de benen.

Op het laatste stuk begon mijn linkervoet pijn te doen. Het leek wel of er een steentje in mijn schoen zat. Bij Houtens brug ben ik effe gestopt om mijn schoen uit te doen. Natuurlijk niks te vinden. Achteraf bleek het om ophoping van wat "eelt" te gaan.

Ik was later dan gebruikelijk vertrokken voor mijn duurloop omdat Carla met PSV mee wilde lopen: rondje Ekkersweijer (10km). Het plan was zelfs om deze ronde 2 keer te lopen als voorbereiding op de HM in Utrecht. Omdat Carla daar niet loopt had ze het plan opgevat om na één of anderhalve ronde te stoppen algelang naar het gevoel op dat moment. Omdat het "geweldig" ging, in haar bewoordingen, heeft ze toch beide ronden afgelegd. Tezamen met het inlopen heeft ze dus meer dan de afstand van een HM afgelegd. Doet ze toch slimmer dan ik: eerst goed rust nemen, en dan gewoon in de training de afstand van een HM lopen met twee vingers in de neus....

's-Middags verjaardag in Helmond. Mirjam was 41 geworden. Vanwege het goede weer hebben de kidz veel buiten gespeeld, wat erg bevordelijk was voor de rust binnen. Bjorn vond het nodig om af te koelen in een plas water, resultaat: zeik natte schoenen en broek. Was maar een beetje erg vond Bjorn......

Vandaag is ook de marathon van Rome gelopen. Zoals al eerder opgetekend in deze weblog hebben hier ook een aantal PSV'-ers aan deelgenomen, waaronder Joop Broeders en zijn vrouw Corry. Bijna allemaal hebben ze de marathon in estafette vorm gelopen, waarbij de eerste loper de start voor zijn/haar rekening nam, en de tweede het finish gedeelte mocht meemaken.

Joop Broeders : 4:24:06

posted by Peerke @ 10:17 PM,

1 Comments:

At 2:52 PM, Anonymous Anonymous said...

Goh, vraag me af van wie ik het euvel, te hard te lopen, heb gekregen (overgenomen). ik had gisteren 3.7 km in 20 minuten gelopen (nadat ik 10 weken geleden ben begonnen met hardlopen), en heb mezelf verschillende keren afgeremd omdat ik steeds harder ging lopen.
groetjes JeZus

 

Post a Comment

<< Home