;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Afkoelen in het zwembadje

Pfff, wat is het zweten de afgelopen paar dagen, en het is nog niet over. Ik ben niet zo'n liefhebber van tropische temperaturen. Ik zweet nogal snel en dat maakt het niet gemakkelijk om veel buiten te zijn. Daarom vanochtend al om 8 uur gestart met mijn duurloop. Precies 1:32 uur later had ik het erop zitten. Meteen een duik genomen in het zwembadje dat in de tuin staat opgesteld.

Vissen kropen over elkaar heen (Malkenschoten)

Op het heetst van de dag moest Robin handballen. Hij had erg veel last van benauwdheid en moest vaker wisselen. Toch de dokter maar eens opnieuw naar laten kijken. Het handbal veld (oude bossche baan) ligt totaal onbeschut voor de genadeloze zon. Omdat het speelveld uit asfalt bestaat is het er nog eens extra heet. Bij terugkomst maar weer snel een duik in het zwembadje genomen. Even afkoelen voordat de wedstrijd begint.

Op de waterfiets (Malkenschoten)
De wedstrijd valt tegen. Op Robben en van Bommel na kan niemand me echt bekoren. De backs worden steevast voorbij gelopen en het centrale duo achterin is niet erg doortastend in zijn optreden. Sneijder is kampioen foute passes en struikelen over de bal. Kan dus alleen maar beter worden. Het was natuurlijk erg heet, ben benieuwd of ze na afloop ook in het zwembad(je) zijn gedoken.

Alsof het niet heet was Bjorn in volle ren (Malkenschoten)
Gisteren op bezoek geweest in Apeldoorn. Op de heenweg was Bjorn niet in orde. Drie keer dreigde hij met overgeven, en even zo vaak de vluchtstrook of een parkeerplaats opgezocht. Iedere keer was het gelukkig vals alarm. "Nee Bjorn, je hoeft niet over te geven, stel je niet zo aan!", zei ik na een vierde keer. En inderdaad het vervolg van de reis verliep zonder incidenten totdat we de flat binnenliepen en Bjorn de hele trappenhal onderspuugde. Geluk gehad dat het niet in de (nieuwe) auto is gebeurd.

Robin zweeft door het doolhof (Malkenschoten)

Samen met Opa Boekoel en Tante Liny naar Speelparadijs Malkenschoten geweest. Dit is een erg leuke, kleinschalige, lokatie waar kinderen kunnen spelen en met verschillende dieren in aanraking komen. Robin wilde maar één ding: en dat was waterfietsen. Bjorn, die nog niet kan zwemmen, wilde onbedingd mee dus moest er ook een volwassene op de waterfiets mee. Gelukkig moest ik foto's maken en had ik een geldig excuus om me niet in het zweet te hoeven trappen op zo'n onconfortable waterfiets.

Nog even dit: tijdens het avondeten was Robin de benen van Bjorn aan het bewonderen. "Goh Bjorn, wat heb jij een boel rode vlekken. Ben je soms door de muggen gestoken?" "Nee," zij Bjorn met een ernstig gezicht: "ik ben gestoken door een heleboel olifanten....". Dat is pas van een mug een olifant maken.

posted by Peerke @ 9:47 PM,

1 Comments:

At 6:51 PM, Anonymous Anonymous said...

Enjoyed a lot!
» » »

 

Post a Comment

<< Home