;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Lange langzame duurloop

Vandaag moeizaam uit bed gekomen om meteen na het nuttigen van een banaan en muesli reep te beginnen aan een lange duurloop. Ik had het idee opgevat om het rondje Oirschot (25,5 km) te gaan lopen. In de voorbereiding op marathon liep ik dat regelmatig en ik had me voorgenomen om het een keer per maand te lopen om zo de duurconditie op peil te houden. Echter door enkele lichamelijke ongemakken was het er nog niet van gekomen.

In het begin was ik nog wat stijf van de 10km wedstrijd in Nuenen. Na een kilometer of 4 heb ik een stukje met Werner (loper uit de straat) samen gelopen. Hij was van zijn rugproblemen verlost (door accupunctuur) en kon weer voluit trainen. Bij de houten brug over het kanaal sloeg hij af terug naar Eindhoven en ging ik richting Best, met als doel Oirschot. Het weer was natuurlijk een heel stuk warmer dan tijdens de marathon voorbereiding. Aangezien ik beter in de kou dan in de warmte loop, viel het wat tegen. Na een dik uur kwam ik op het draaipunt in Oirschot aan en begon ik aan de lange weg terug naar Eindhoven. Tijdens de marathon training deed ik altijd twee versnellingen (1 van 10 minuten en 1 van 5 minuten). Nu dus ook. Althans, dat idee had ik. Ik denk dat een willekeurige voorbijganger met de beste wil van de wereld geen versnelling kon ontdekken. Bij de Mispelhoef kwam ik Carla tegen, en samen zijn we het laatste stuk terug gelopen. Op de Boschdijk aangekomen (na ruim 2 uur), hebben we even een stukje gelopen om goed te drinken en weer op krachten te komen. Morgen even kort uitlopen en dan donderdag weer voorzichtig op de baan gaan beginnen.

's-Middags met de kinderen naar Oirschot gegaan om een patatje te eten en de nieuwe camera uit te proberen. In Oirschot is het op een vrije dag altijd gezellig druk. Veel motoren, fietsers en cabriolets stoppen er even om iets te nuttigen op een van de vele terrassen. Ik blijf me iedere keer weer verbazen over de omvang van de kerk. Voor zo'n dorp is het wel een énorme kerk. Menig bisschop moet het met minder doen.

Na de frietjes even een uitstapje naar de Oirschotse Heide gemaakt. Prachtig gebied, wel een beetje moeilijk begaanbaar door de brede en diepe tanksporen. Omdat ik er de weg nog niet zo goed ken hebben we maar een klein rondje (4* links) gelopen om in ieder geval de auto terug te vinden. Tot grote hilariteit van de mannen had Pappie ongemerkt in een grote hoop stront getrapt. Ik mocht de auto niet in totdat ik de schoen schoongemaakt had.






posted by Peerke @ 7:17 PM,

2 Comments:

At 11:28 PM, Anonymous Anonymous said...

last gehad van een wildpoeper...

 
At 7:30 PM, Anonymous Anonymous said...

Excellent, love it! It jobs colorado company hosting maryland web Pokemon erotic story quick divorce car rental Ppc match shooting Bontril pharmacy day hairy pussy Relief from knee pain latin medical terms Cancion anuncio sony handycam Money play poker tightpoker opt in email marketing order vicodin online Hispanic answering service san diego Longlife pet supplements 1986 325e bmw factory radio 350z baccarat rims Pop up blocker fre

 

Post a Comment

<< Home