;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Regendag

Wat een zeikweer. Sorry voor het woord, maar ik kan het niet anders uitdrukken. Toen ik de regen vanochtend op de rolluiken hoorde tikken had ik zin om de hele dag in bed te blijven. Het was dat Carla broodjes had gebakken, en die heerlijke geur kon ik uiteindelijk niet weerstaan.

Robin moest handballen vandaag. Een wedstrijd die in de stromende regen verloren ging met 8-5 (jammer). Het was eigenlijk te gevaarlijk. Al die regen maakte het asfalt erg glad. Na de wedstrijd even naar stad gegaan. Nou ja even, als Carla "even" zegt bedoelt ze heel iets anders. Zodra ze in een winkelgebied komt verandert ze helemaal. De in het dagelijks leven geldende betekenissen van woorden gelden dan niet meer. Als een roofdier struint ze alle winkels af, de rest van de familie kreunend en zuchtend achter haar aan. Zo ook vandaag.

Na het winkelen snel iets eten, spullen inpakken en naar Kaatsheuvel. De hele familie gaat mee als supporter. Omdat de afslag naar Kaatsheuvel / de Efteling is afgesloten is het even zoeken, maar uiteindelijk geraken we er toch. We zijn er al vroeg en gaan alvast naar de sporthal om folders van de Eindhoven marathon uit te delen.
Op de terugweg komen we de collega lopers van PSV tegen. Maurice heeft via zijn werk, Thebe, de inschrijving geregeld. Dat scheelt mooi weer een paar duiten. Maurice wil proberen zijn PR (gelopen in Lieshout) te verbeteren. Arno heeft stoute plannen om een snelle 10km te lopen. Problemen met zijn rug beletten hem om voluit te gaan, maar een tijd van 42:31 is erg snel. Henk gaat ook voor een PR. Zijn oude PR (49:23) moet er maar eens aan geloven. Ik ben voor de eerste keer in mijn loopleven verstandig en besluit om samen met Henk te gaan lopen. Vlak voor de start komen Alfons, Roos en Edwin aangelopen. Alledrie gaan ze de 10km lopen, waarbij Alfons en Edwin vandaag een maatje te hard gaan. Roos voltooid de 10km (met buikpijn) in een puike 1 uur en 5 minuten.
Omdat ik me voorgenomen had niet voluit te gaan, had ik geen last van wedstrijd kriebels. Het startschot heeft dan ook al weerklonken zonder dat ik het door heb. We starten achteraan, maar Henk heeft er zin in. Al snel beginnen we de eerste lopers in te halen. Op het eerste stuk hebben we de harde wind flink tegen. Na een ronde komen we in 23:20 door. Een iets te snelle tijd, maar Henk heeft een bere conditie en zal niet snel inzakken. Uiteindelijk finishen we in 47:15, een prachtig PR. Chapeau.
Onder het genot van een Leffe spreken we af dat Henk de volgende keer mij haast.

De kinderen hebben zich ondertussen uitstekend vermaakt op de kermis. Het "plein-festival" is een 3-daagse happening in Kaatsheuvel die erg gezellig overkwam. Toen wij om 21:15 uur in de stromende regen naar de auto liepen was er een taptoe van verschillende muziek korpsen aan de gang. Al met al een geslaagde avond.

posted by Peerke @ 10:43 PM,

1 Comments:

At 2:53 AM, Anonymous Anonymous said...

had eigelijk wel willen komen kijken om jullie aan te moedigen maar ik had al vroeg een feest vanavond

 

Post a Comment

<< Home