;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Triest

Vlak voordat ik naar de looptraining wilde vertrekken kreeg ik een bericht van mijn loopmaatje Huub dat zijn moeder was overleden. Het was al enkele weken bekend dat ze slecht lag, maar zo'n bericht komt toch altijd onverwacht. Huub en Michelle: veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Tijdens het inlopen kon ik al goed merken dat het warmer was dan voorgaande dagen. Gelukkig was ik zo slim geweest om mijn flesjes met water mee te nemen. Vlak voordat we aan de training begonnen vertelde de trainer van groep 4 dat alleen de mensen van groep 4 mee mochten lopen. Alle andere mochten niet mee. Vreemd, ik wil er ook niet te veel woorden aan vuil maken, maar als er mensen terug komen van een blessure is het niet vreemd om een groep lager te beginnen. Maar ja.

Samen met groep 5 en 6 gestart. Op dit ogenblik is er geen vaste trainer voor deze groepen en nemen Hans en Jan de honneurs waar. Na het inlopen, wat sneller dan 12 km gemiddeld, hebben we de groepen toch maar opgesplitst. Ik ben met groep 5 meegegaan voor een klassiek rondje Nuenen. De opdracht was:

3 min D2, 2 min rust, 2 min D3, 3 min rust (en dit 3 keer herhalen).

Een lichte training dus. Tijdens de rust fases begon mijn knie iets op te spelen. Gek genoeg tijdens de tempos niet.

Tijdens het avond eten hadden we het over sterrenbeelden. Robin vertelde dat Carla en ik niet goed bij elkaar paste. Zijn vriendje Sven had een spelletje waarbij je sterrenbeelden aan elkaar kon koppelen, waarna een waarde aangaf hoe goed het klikte (0= slecht, 100 = goed). Twee maagden gaf een score "0" volgens Robin. Zijn advies aan ons was dan ook: "Trouwen, snel kindje maken en weg wezen..." Daar zit je dan met je mes en vork en je mond vol eten.

Overigens bevinden Carla en ik ons in goed gezelschap, enkele beroemde maagden:

Ingrid Bergman - Leonard Bernstein - Greta Garbo - Sophia Loren - Romy Schneider -
Guillaume Apollinaire - Antonin Dvorak - Lodewijk IX - Leon Tolstoi - Georges Simenon....

posted by Peerke @ 9:26 PM,

1 Comments:

At 4:59 PM, Anonymous Anonymous said...

Maagd:Guillaume wie?

 

Post a Comment

<< Home