;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Geen lunch nodig met Pasen

Het paasontbijt, zowel op de 1e als de 2e Paasdag, was geweldig en veel. Zo veel zelfs dat we de lunch op beide dagen hebben kunnen overslaan. Op 1e Paasdag was dat geen probleem omdat we nog een vol middag programma hadden. Eerst even naar de Boukoul bij Tante Annie en Ome Jan langs. In de auto had Robin het nog gehad over de lekkere vlaai die Tante Annie altijd zelf maakte..... "misschien moet ik haar wel vragen om voor mijn verjaardag ook zo'n lekkere vlaai te laten maken..", mijmerde hij hardop. Eenmaal aangekomen viel hij meteen met de neus in de boter...of beter gezegd: de vlaai. Hij at twee lekkere stukjes met veel smaak op.
Hierna door naar Swalmen om samen bij Karin en kidz de koekjestrommel te plunderen. Sinds een paar maanden is Karin ook aangestoken door het hardloop virus. Ze heeft al flink getraind en wil graag deelnemen aan de Grote Beekloop. Om het voornemen meteen om te zetten in daden heb ik haar onmiddellijk ingeschreven.


Als laatste stond de verjaardag van Ans op ons lijstje. Deze vrolijke tippelaarster had op eerste paasdag met gemak weer een aflevering van de Kennedymars voltooid. Knap hoor. Het huis zat al vol met visite toen we aankwamen. Ook nu kwam het wel goed uit dat we de lunch hadden overgeslagen, want er stonden een aantal stukken heerlijke vlaai te wachten.
Jeffrey, de zoon des huizens, was druk bezig met het arrangeren en componeren van een muziekstuk (Rock Opera). Van wie hij het talent heeft is onduidelijk, maar hij heeft het wel. Ik verwacht binnen enkele jaren wel een stuk op Broadway van hem....

Op tijd naar huis want de hond was thuis gebleven. Ze was dus erg blij dat we er waren en wilde meteen haar blaas en darmen gaan legen. Omdat we de lunch al hadden overgeslagen is Carla (op de fiets!!!) chinees gaan halen. Het restant eten we zo meteen op (2e Paasdag).

Tijdens het eten melde Robin en passant dat hij, je weet wel "dat vieze gedoe" niet ging doen voordat hij getrouwd was. "Dus, geen sex voor het huwelijk?" vroeg ik, omdat ik het duidelijk wilde weten. "Inderdaad Pap!" was het resolute antwoord. Hmm, geen slecht uitgangspunt voor een jongen van bijna 10. Zal nog wel veranderen, vrees ik.

Tweede paasdag is een luie dag. De speelkamer is opgeruimd, de boom in de tuin is gesnoeid en ik heb een poging gewaagd om de rolhordeur te repareren. Het resultaat was een gang naar de Gamma om een nieuwe deur te halen. Gelukkig gaf de Gamma 15% korting (alleen op 2e Paasdag), dus viel het nog mee.

Wat later op de dag heb ik toch besloten om te gaan lopen. Mijn knie voelde goed, het weer was goed (een beetje veel wind) dus gaan met die banaan. Na exact 11:50 was het voorbij met de pret. Mijn rechterknie begon weer stijf te worden en steeds pijnlijker. Na 14 minuten ben ik gestopt, omgedraaid en naar huis gelopen. Erg vervelend dat het niet mogelijk blijkt om de marathon conditie vast te houden en om te zetten in leuke resultaten. Ik probeer het aan het eind van de week nog een keer, anders zit er niets anders op om een bezoek aan de Jeroen van Duursen te brengen.

Zoals al geschreven gaan we nu het restant van de Chinese maaltijd op peuzelen.

posted by Peerke @ 3:58 PM,

2 Comments:

At 8:46 PM, Anonymous Anonymous said...

Bij ons noemen ze dat parasieten.....hahaha

 
At 9:15 PM, Anonymous Anonymous said...

Hoi Peter,

Ook aan het bloggen geslagen?! Leuk om je verslag van Parijs te lezen! Jammer dat je knie blijft klieren! Ik ben zaterdag nog nieuwe schoenen gaan halen bij Runnersworld, dus ik hoop er met de Beekloop weer tegen te kunnen!
Beterschap met je knie...
Groetjes Roos

 

Post a Comment

<< Home