;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Prince Pjotr

Nee, het is geen tiepfaut: Prince staat voor PRojects IN Controlled Enviroments. De afgelopen 3 dagen ben ik erg druk bezig geweest me te bekwamen in de theorie van Prince2. Een beetje IT-er heden ten dage heeft Prince2 op zijn CV staan. En ik wil er bij horen dus.....

De cursus werd gegeven in conferentiecentrum de Kapellerput te Heeze. In kilometers lekker dichtbij, qua reistijd viel het toch wel tegen. Drie dagen lang stampen op termen zoals project brief, issue log, initiation of a stage etc. Als klapstuk was er nog een, officieel, afsluitend examen waarbij 75 meerkeuze vragen in 60 minuten beantwoord moesten worden. Gelukkig ben ik hiervoor geslaagd en hoef ik dus niet op herexamen.

Qua lopen is het nu uitrusten. Ben dinsdag avond even buiten de deur geweest voor een klein rondje (50 minuten). Had eigenlijk iets langer willen gaan, maar kreeg wat last van mijn maag. Vandaag samen met Huub het Atos Origin rondje gedaan. Erg veel wind en omdat ik (weer) iets te veel aan had, heb ik het erg warm gehad. Ik ben te bang om ziek te worden zo vlak voor Parijs, daarom loop ik liever geen risico met me te luchtig kleden.

Na het lopen had ik zin om iets te gaan eten in de kantine van gebouw VH. Echter, op weg naar buiten kwam ik een aantal oud collega's tegen die naar de plaatselijke snackbar gingen. Omdat ik graag gezond eet ben ik meteen meegegaan. Een lekkere friet met satésaus en een Dr Pepper later zat ik weer fris achter mijn PC.




Gebouw VA (voorgrond) en VH

Deze week begon ook Vladimir zich te melden. Hij heeft zich ook voor Parijs ingeschreven, en wil graag met ons mee rijden. Geen probleem, maar hij stelt het zich allemaal net iets te licht voor. Als je nog een hotel moet regelen 8 dagen voordat je vertrekt ben je er niet echt goed mee bezig.
Vladimir gaf een streeftijd op van 3:30 uur. Over streeftijd gesproken. Ik ben er zelf nog niet uit. Ik hoop zelf iets sneller te zijn als twee jaar geleden, maar ik weet dat als de tank leeg is dat het nog heel ver kan zijn. Ik zou heel blij zijn met een tijd van ± 3:40 uur.
Huub is er van overtuigd dat hij zijn langszaamste marathon ooit gaat lopen. Die staat nu op 3:22 uur, gelopen in New York. Als ik ooit zo'n tijd zou lopen, dan gaan er wel een paar flesjes franse wijn in na afloop.

Verrassing.

Laat in de middag kregen we bezoek van een tweetal dames uit Limburg: Tante Anny en Trees.


Erg leuk. Beide dames hadden de stoute schoenen aangetrokken en waren helemaal vanuit Boukoul naar de grote metropool Eindhoven gekomen. Om te winkelen nog wel. Gezien de tassen die ze bij zich sjouwden (C&A), was dat goed gelukt. Omdat ze rond etenstijd binnenvielen en uitgehongerd waren hebben we ze voorzien van wat Chinees voedsel. Moe, vol gegeten maar voldaan heb ik ze vervolgens bij het station afgezet. Ik hoop dat ze in één keer goed thuis gekomen zijn. Maar dat zal wel aangezien ze niet in zeven sloten gelijk lopen, of hoe ging dat spreekwoord al weer?

Bjorn was vandaag voor het eerst gaan spelen bij een vriendje (Menno). Tja, bij zulke mijlpalen merk je pas echt wat de tijd snel gaat en hoe oud je al bent.........

Vanaf 1 april heb ik weer een andere functie binnen ons bedrijf. Dan ben ik namelijk Solution Architect. Zie er wel een beetje tegenop. Ik moet nog veel leren om hier een goede invulling aan te geven, maar we zullen ons beste beentje voor zetten.

P.S. met het zoeken naar foto's kwam ik deze geweldige site tegen: http://www.theoldhometown.com/eindhoven/index.asp

posted by Peerke @ 8:41 PM,

1 Comments:

At 9:59 PM, Anonymous Anonymous said...

slaapt Vlad toch in de auto...direct goede bewaking

 

Post a Comment

<< Home