;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Laatste loodjes

Dit weekend stond in het teken van de laatste trainingskilometers. Op zaterdag een baantraining bij PSV en op zondag de laatste duurloop (19km) samen met Huub.

Ook deze week ben ik op zaterdag lopend naar de baan gegaan. Omdat het een rustige week was, volgens het schema, volgde er een relaxte training:

- 7 minuten lopen, 2 min rust, 5 minuten lopen, 2 minuten rust (rondje baan en stuk met trappen buiten de baan)
- 7 minuten lopen (op de baan, tweetallen in tegengestelde richting)

Alleen het laatste deel heb ik gas gegeven. Ik vond het erg knap van mij dat ik rustig aan gedaan heb. Na afloop thee met nougat (Brigitta was jarig) en naar huis om te douchen.
We hadden gepland om de middag in de tuin te gaan werken, maar het weer zat niet mee (of wel, het is maar hoe je het bekijkt). Carla was wel al vlijtig begonnen. Gewapend met een emmer, bezem en snoeimes ging ze in haar regenoutfit aan de slag. De hond was zoveel vlijt niet gewend en begon flink te blaffen: indringer in de tuin, moest ze gedacht hebben. Het koste heel wat overtuiging om Dusty rustig te krijgen en haar duidelijk te maken dat de indringer "het vrouwtje" was, getroffen door een zeldzame bui van vlijt.

Omdat het weer niet echt veel beter werd zijn we maar zuidwaarts getrokken, naar de Boukoul om precies te zijn. Pa, wilde een nieuwe printer en vroeg of ik mee ging naar een winkel in Beesel: RoRo genaamd. Het kleine winkeltje werd gerund door de voorzitter van de plaatselijke harmonie. Dat was ook wel te horen: op de achtergrond schalde harmonie klanken uit de luidsprekers. Uiteindelijk na lang delibreren gekozen voor de HP 1410 all-in-one printer. Deze printer verruilde voor het luttele bedrag van € 79,00 van eigenaar (op het internet kost ie € 65,50.....). Volgens de voorzitter van de harmonie was dit een recent (laatste) model van HP. Het allerlaatste model zal hij bedoeld hebben, want op de site van HP stond de printer al niet meer op. Maar niet getreurd: eenmaal aangesloten werkte de printer als een zonnetje.

Na een lekkere pasta maaltijd togen we met een vol gevoel weer huiswaarts.

Op zondag ochtend samen met Huub de laatste echte duurloop afgelegd. Het was een beetje guur (nat en veel wind), dus geen aangenaam loopweer. Maar ja, je hebt het niet voor het uitzoeken.
Het tochtje verliep voorspoedig (rondje Ekkersweijer, Best, Son en weer Ekkersweijer) en zonder problemen. Dit was twee jaar geleden tijdens de afsluitende training wel anders. Toen blesseerde ik me behoorlijk aan mijn voet en heb ik met veel pijn de marathon uitgestrompeld.

's-Middags naar de verjaardag van Marieke geweest. Omdat Marieke binnenkort op kamers gaat hebben we haar iets voor de uitzet gekocht (schort en pannelappen). Aangevuld met een aardappelmesje en een echte aardappel, om zo alvast te oefenen. Volgens haar ouders kon ze nog geen aardappelen schillen, laat staan koken.

Alweer bloed in de urine. De rug- en blaaspijn waren te hevig vanmiddag. Nog geen kruipen over de grond, maar ik kon toch niet stil zitten en wist me geen houding te geven. Uiteindelijk toch gezwicht en heb ik een zetpil (diclofenac) opgestoken. Na de marathon toch maar eens naar de dokter gaan.

Diclofenac behoort tot de groep geneesmiddelen die ontstekingsremmende pijnstillers worden genoemd. Ook komt u ze tegen onder de naam NSAID's. Het werkt pijnstillend, ontstekingsremmend en koortsverlagend.
Artsen schrijven het voor bij verschillende reumatische aandoeningen, zoals reumatoïde artritis, artrose en jicht, en bij koliekpijn, migraine, hoofdpijn, menstruatiepijn, koorts en andere soorten pijn.

posted by Peerke @ 5:37 PM,

3 Comments:

At 8:16 PM, Anonymous Anonymous said...

zit er geen DOPING in die zetpil???

 
At 7:39 AM, Anonymous Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on!
» » »

 
At 2:06 AM, Anonymous Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! Zithromax birthcontrol pill

 

Post a Comment

<< Home