;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Oranje boven

Carla was vroeg wakker en besloot om naar de baan te lopen. Omdat ik 's-avonds met Robin naar Lieshout zou gaan ben ik later met de auto haar gaan ophalen. Bij aankomst merkte ik dat het niet druk was. Het zonnetje was verradelijk, want door de fikse wind was het bar koud. Carla was dan ook blij dat ze het trainingjasje kon aantrekken dat ik, als zorgzame echtgenoot, voor haar meegenomen had. Het was een behoorlijk pittige training:

1200 - 1000 - 800 - 600 - 400 - 200 - 400 - 200 met ieder keer 150m rust (voor de snelste groep).

Na het lopen zijn we gaan lunchen in winkelcentrum Woensel bij Queen Bee. Het was er erg druk, maar gelukkig konden we nog een tafeltje scoren. Het eten was goed, lekker en veel. Vervolgens bij Coolcat het laatste kindergeld opgemaakt door kleding voor Robin te kopen.

Om 16:15 uur zijn we met de hele familie naar Bavaria city (Lieshout) getrokken. Omdat Robin al om 17:50 uur moest starten voor zijn 800m waren we er al vroeg. In de sporthal was het nog erg rustig en we konden op ons gemak de formaliteiten afhandelen. Hierna snel gaan kijken naar de jeugdwedstrijden. De spanning op die gezichtjes van de jeugd die om de ereplaatsen strijden staan in schril contrast met die van de kidz achteraan: komen we er vandaag niet, dan morgen wel. Het was erg koud, de wind maakte dat het nog kouder aanvoelde. Geen weer voor eind april, maar het kan nog erger: ik zag op het journaal dat het in Oberwiesenthal sneeuwde!!!!

Eindelijk was het de beurt van Robin. Onze spijker stond te rillen van de kou en spanning. Hij wilde een goede wedstrijd lopen. Bij het startschot beet hij goed van zich af door meteen een al te opdringerige jonge dame een ferme zwiep te geven. De start was erg snel, hierdoor kreeg hij het ietwat benauwd. Dit in combinatie met zijn op het eind lopende kinkhoest was niet erg bevordelijk voor een goede loop. Maar hij knokte goed en eindigde zeer keurig op een 4e plaats bij de jongens. Petje af.

Na de wedstrijd ben ik alleen terug gelopen naar de sporthal om te kijken of ik nog bekenden kon ontmoeten. Natuurlijk was Rudolf uit Veldhoven er. Ik kom hem altijd tegen tijdens wedstrijden. Hoe druk ze ook zijn, we treffen elkaar altijd voor en na de start. Erg leuk. Harold(inho) kon natuurlijk niet ontbreken. 's-Ochtends had hij nog een 10km wedstrijd gelopen Maurice was ook aanwezig. Samen met Maurice een rondje ingelopen. Hij had stoute plannen om onder de 46 minuten te lopen (iets wat hem ook zou lukken: chapeau!). Ik vertelde dat ik erg twijfelde omdat ik nog steeds last van mijn knie had. Ook Alfons en Roos waren present. Alfons ging voor de halve marathon en Roos wilde revanche (10km) voor de grote beekloop (zie eerdere post), waar de start verknald werd. Al met al een leuke reunie aan bekenden. Tijdens de wedstrijd ben ik redelijk snel vertrokken. Er stond geen 1km bord dus heb ik besloten om helemaal niet op mijn horloge te kijken en op gevoel te lopen. Mijn taktiek was dus duidelijk:

- op gevoel lopen;
- en steeds proberen de dichts bijzijnde vrouw in te halen (meestal lukt dat niet);

Eerst zag ik Anita van PSV lopen. Hierna zag ik iemand in een opvallende paarse broek lopen en een dame die ik van tevoren nog gesproken had. Bij de doorkomst op 5km (20:48) zag ik een dame met paardestaart lopen. Haar wilde ik nog inhalen en dan finishen. Op het 8km lukte me het om haar bij te halen en kon ik met een gerust hart naar de finish. Mijn knie begon iets op te spelen maar het ging zo lekker.... Bij de finish aangekomen zag ik dat ik enkele seconden onder mijn PR liep --> 41:38 (14 seconden sneller). Ongelooflijk. Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat ik erg blij was.

Na afloop wat nababbelen met bekenden. Roadrunner was ook aanwezig (had 'm voor de wedstrijd gemist) en had de 10km gewonnen. Hij was wel blij, maar baalde van de slechte tijd (33:??)...... Ik zou meteen stoppen met lopen als ik zo'n tijd liep.
In de sporthal sprak de dame met paardestaart me aan: "Ben jij ook van PSV???" "Loop jij in mijn groep???" "Nee," zei ik "ik loop bij de recreanten". "Oh, kan ik je niet overhalen om ook op de baan te gaan trainen... met jouw tempo ben je een ideaal trainingsmaatje..". Erg leuk om te horen. Moet er maar eens over nadenken. Zeker nu Arno ook de overstap gemaakt heeft en op de donderdag op de baan traint.

<update 1-5-2006, vermeld zijn de bruto tijden>

5 km
(16) Abauna, H 19:28


10 km
(01) Weijenberg, R. van de 33:47

(53) Berge,M. van den 45:44
(60) Buur,R. 47:21

10 km (Dames)
(04) Hoeben, K. 42:09

(07) Ophey, A. 42:25
(45) Kampen, R. 1:04:34

21,1 km
(46) Schoenmakers, A 1:41:02

posted by Peerke @ 9:41 PM,

3 Comments:

At 11:19 AM, Anonymous Anonymous said...

Gefeliciteerd met je PR! Na een marathon ga je vanzelf als een speer. Het was een leuke loop gisteren. Je loopt steeds tussen mensen van verschillend niveau omdat het rondes zijn. Ook Luc K nog voorbij zien flitsen en verder wat over de mooie weilanden uitgekeken.

 
At 11:31 AM, Anonymous Anonymous said...

Hoi peter,
erg leuk om te lezen dat je een PR op de 10 KM hebt gehaald. Nog leuker is het om te lezen dat je mij als voorbeeld stelt voor jezelf voor wat de baan betreft dan he, zou je gaarne verwelkomen zodat we mooie tijden kunnen gaan lopen.

Calibrero

 
At 11:50 AM, Anonymous Anonymous said...

Proficiat Peter, dat je ondanks dat koude en natte weer toch nog een PR kan lopen, waarschijnlijk is de afstand zelfs iets meer (zou wel héél toevallig zijn, start en finish op dezelfde plaats) dus dat wordt weer een PR op de volgende 10 km

 

Post a Comment

<< Home