;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Broeien

Het valt niet mee. Het weer begint steeds beter te worden en overal kom ik mensen tegen die aan het hardlopen zijn. Carla kwam gisterenavond dol enthousiast terug van haar loopavontuur: "geweldig, ik heb super gelopen..". Ik wil het allemaal niet horen en niet zien, totdat ik zelf weer kan lopen. Mijn knie blijft me parten spelen. Ik heb me er al bij neergelegd dat het dit weekend ook niets wordt. Het moet niet te lang duren, want dit is niet goed voor mijn humeur.

Na het weekend heb ik een afspraak bij de osteopaat staan. Hopelijk kan hij het genezingsproces een duwtje geven. Vanavond probeer ik in ieder geval te broeien.

Intermezzo (broeien):
's Nachts doe je een broeiverband om je been: een vochtige warme doek om je onderbeen, afdekken met taft of met een plastic zak en vastzetten met een zwachtel. De vochtige doek gaat broeien en vochtige warmte dringt diep door. Dit verband laat je de hele nacht om je been zitten.

Wat wel geholpen heeft is dat we al twee dagen een (bijna) volledige nacht hebben kunnen doorslapen. Bjorn bleek inderdaad een fikse middenoor onsteking te hebben, waarvoor hij nu antibiotioca heeft gekregen. In combinatie met een zetpil zorgt dat er in iedergeval voor dat we nu kunnen doorslapen.


Toch maak ik me enigzins zorgen over de constructie van zijn hoofd. Op mijn vraag waar hij de "herbie auto" (een kever met nummer 53 op de motorkap) had gekregen, antwoorde hij: "Zeg jij maar pappa, ik weet het niet meer want de wind heeft het uit mijn hersens geblazen.....".
Misschien moet ik hier en daar wat anti-tocht kit gaan aanbrengen.


posted by Peerke @ 10:57 AM,

2 Comments:

At 12:39 PM, Anonymous Anonymous said...

Zeker als het zulk lente weer is wordt je gek als je niet kunt lopen, ik kan het me voorstellen~!

 
At 8:22 PM, Anonymous Anonymous said...

goh ik zie dat ik niet meer de enigste ben die komentaar levert op je Blogg.....wel erug leuk voor je...hahaha Ik ben hard aan het oefenen voor mijn eerste wedstrijd en merk dat de temp. echt veel verschil uitmaakt. Ben nog alleen maar gewend in de kou/vorst te rennen...merk goed dat ik echt drinken nodig heb bij mijn trainingen

 

Post a Comment

<< Home