;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Koffieavond

Gisterenavond was het zover. Na bijna 2 weken van inactiviteit weer de eerste meters hard gelopen. 's-Middags was ik nog bij de osteopaat geweest en die gaf me groen licht om te gaan lopen. Vol verwachting gestart met de warming up, dat ging goed. Tijdens de oefeningen ben ik door gegaan met inlopen omdat ik bang was dat ik door al het gehuppel weer geblesseerd zou raken. Voor de duurloop ben ik met groep 4 meegelopen. Na enige vertraging, de trainer heeft zijn troepen toegesproken, zijn we op pad gegaan met als opdracht:

- 8 min inlopen;
- 3-4-3 afwisselend (D2,D3,D2) met 3 minuten pauze;
- 8 minuten serie pauze;
- 3-4-3 idem;
- terug naar de baan.

Tijdens de eerste versnelling begon ik alweer pijn in de knie te krijgen. Toen heb ik besloten om maar af te draaien en terug naar de baan te lopen. Uiteindelijk heb ik zo toch nog 45 minuten kunnen lopen.

Nu, de dag erna, is de knie nog steeds een beetje pijnlijk. Ik wacht totdat de pijn weg is (ik hoop vrijdag) en ga dan weer een stukje lopen. Het valt niet mee.....

Na de training was er de maandelijkse koffie avond. Tijdens de koffieavond worden de jarige toegezongen en worden de PR's van de afgelopen maand beloond met een Mars.
Ik mocht een Mars ontvangen voor mijn PR op de marathon....

Intermezzo:

De Mars reep viert binnenkort haar 70-jarig lustrum in Europa. En vanaf de eerste dag van zijn bestaan heeft de reep consumenten verleid tot het eten van gevulde chocoladerepen. Voor het eerst in de geschiedenis was een chocoladereep gevuld met lagen noga en caramel. Aan het begin van de 20ste eeuw werd chocola overwegend geproduceerd in eenvoudige, massieve blokken. Daardoor heeft Mars ook wel het predikaat 'moeder der candybars'.
Wie had gedacht dat een reep die in de keuken van een enthousiast snoepmaker ontwikkeld werd zo'n wereldwijd succes zou worden? Waarschijnlijk de ontdekker zelf. Frank C. Mars begon in 1911 met het produceren en verkopen van snoepgoed.
De keuken was al snel te klein voor de grote vraag en de eerste fabriek zag het daglicht in Minneapolis in Minnesota Amerika. Frank C. Mars bleef experimenteren en deed in 1923 een gouden ontdekking. Het lukte hem om de in Amerika zeer populaire milkshake om te zetten in een vaste reep.Deze reep introduceerde hij onder de naam Milky Way. Amerika was verkocht. Het bedrijf van Frank Mars verhuisde naar Chicago en kreeg de naam Mars Inc.

Vandaag nemen Robin en Karin deel aan de grote beekloop. Robin begint al een echte loper te worden: hij klaagt al over pijntjes hier en daar. Dat zit dus wel snor.
Het belooft een drukke editie te worden dit voorjaar. Normaal zit het aantal voorinschrijvingen omstreeks de 450 deelnemers, gisteren stond de teller al op 720 voorinschrijvingen. En dan te weten dat er in de voorgaande jaren op de dag zelf ook nog 200-300 inschrijvingen bij kwamen.

posted by Peerke @ 10:17 AM,

1 Comments:

At 6:13 AM, Anonymous Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP clomid 100 vs 150mg Imitrex migraine method action pharmacology vitamin e study news Interracial mia Bmw 525i n 4 levaquin alarm fire Bow mar web site marketing Seimans fire alarms Mayoristas plotters Cisco font download hr manual for call centers http://www.renaultdauphine.info/attention-deficit-adderall.html purepecha loss lift kit for 1997 gmc jimmy servend ice machine

 

Post a Comment

<< Home