;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Run for Glory

Nog twee dagen en dan verwacht ik niets minder dan een wonder van de osteopaat. Het is dan namelijk koffieavond bij PSV atletiek en ik heb besloten om dan bij groep 3 of 4 mee te gaan trainen. Echter, dan moet Jeroen eerst een klein wonder verrichten met mij knie. Het wordt de hoogste tijd om weer iets te gaan doen: ik ben al 3 kilo bij gekomen de laatste week. Hebben we in ieder geval weer iets om er vanaf te trainen.

Het weekend begon gisteren met een bezoekje aan de baan. Nadat ik Robin had afgezet voor zijn eerste handbal wedstrijd (25-4 verlies, foei) ben ik gaan kijken naar de inspanningen van mijn clubgenoten. Carla was 's-ochtends hardlopend naar de baan gegaan en was bij mijn aankomst lekker aan het intervallen. Zag er allemaal erg soepel uit. Het programma was:
- 600 m op halve marathon tempo;
- 200 m rust;
- 400 m (100m HM tempo, 200m snel, 100 uitlopen);

Hans van Dinther was in zijn element en snelde weer als vanouds over de baan. Hopelijk is het sukkelen met zijn luchtwegen nu over.

Eenmaal thuis gekomen snel naar de winkel gelopen om wat lekkers voor bij de koffie te halen voor het bezoek van mijn vader en Liny. Gisteren had ik in een enthousiaste bui alle soesjes (zie de 3kg toename) opgegeten, die eigenlijk voor het bezoek van Opa bedoeld waren. Samen met het bezoek door het winkelcentrum Woensel gewandeld, alwaar door Carla een tuinset gescoord werd: weer € 250,00 lichter. Nu nog goed weer......



Pa vertelde dat zijn PC kapot was en vroeg of ik 'm wilde maken (herinstallatie waarschijnlijk). Dat moest dan maar meteen morgen (zondag) gebeuren.

De zondag begon eerst met het kijken naar de London marathon. De BBC is een kei in het maken van goede reportages en live verslaan van evenementen. Erg genoten. Een erg leuk aspect was de deelname van 13 mannen/vrouwen die tot een half jaar geleden erg weinig met sport op hadden. Elk van deze personen had wel iets ergs mee gemaakt van het overlijden van een kind tot het overleven van borstkanker. Allemaal doorzetters dus.

The 13 Run for Glory candidates are:

Dean Smith, a financial adviser who is struggling to come to terms with his stepson's suicide - running for The Samaritans / If U Care Share Campaign
JJ Luck, a 41-year-old party animal who has survived breast cancer - running for Breast Cancer Care
Clint Walters, a young man who wants to show the world that living with HIV is possible - running for Health Initiatives
Linda Ball, whose son has Muscular Dystrophy and she wants to raise awareness for the disease - running for Muscular Dystrophy Campaign
Jerry Hodgson, a grandfather and former Royal Marine who is battling a virus that can cause paralysis - running for The Musgrove Special Baby Care Unit, Taunton Hospital
Julia Kerslake, a separated mum of two who is trying to rebuild her life after breast cancer - running for The Bob Champion Cancer Trust
Steve Dale, a bereaved accounts clerk who wants to date again - running for CRY
Preeti Brar, an overweight graduate who has always been bullied - running for ChildLine
John Dawson, a former investment banker who became visually impaired after a serious road accident - running for the Greater London Fund for the Blind and Merton Sports and Social Club for the Blind
Michelle Thomas, a chain-smoker who wants to change her current lifestyle - running for Number 28, a National Children's Homes' project
George Ikediashi, an overweight law graduate and drag queen - running for Shine Theatre Trust
Sarah and Jeremy Allen, Sarah and Jeremy, have been married for 33 years and believe the only way they will succeed in completing the marathon is to do it together - running for The Guy Hilton Asthma Trust and The Alzheimer's Trust

In 6 maanden zijn ze door Steve Cram en Sally Gunnell klaargestoomd voor de marathon. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik, ondanks de begeleiding, mijn twijfels heb of ze het allemaal gaan redden. Een van de deelneemster had bij aanvang van de training een fysiek fitness die overeen kwam van iemand die al jaren in een coma ligt. Enfin, morgenavond (20:00 uur, BBC1 - Run for Glory) kunnen we het resultaat bekijken.

Het grootste deel van de dag echter op de Boukoul doorgebracht met het repareren van de PC van mijn vader. Inderdaad een volledige herinstallatie van de PC, want het apparaat zat vol met Spyware en virussen. Ben benieuwd hoe lang ie nu weer meegaat....

posted by Peerke @ 9:24 PM,

1 Comments:

At 11:54 PM, Anonymous Anonymous said...

en het was zo'n lekker weer afgelopen zondag....

 

Post a Comment

<< Home