;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Parijs - Star Wars


Vandaag was het dan zover. De wekker was gezet op 05:00 uur, maar zoals altijd was ik ruim voordat de wekker afliep wakker. Snel een douche genomen en de kidz gewekt. Bjorn sliep nog vast en ik vond het wel leuk om de rollen eens om te draaien: ik hem wakker maken.

Nadat we voorzien waren van de nodige proviand en afscheid hadden genomen van moeders de vrouw vertrokken we nog wat slaperig richting Parijs. Vlak voor Antwerpen kwam mijn vrees uit. "Pap, ik moet poepen!", riep Bjorn. "Weet je het zeker?", vroeg ik. "Ja, heel erg....", was het antwoord. Een beetje uit mijn hum parkeerde ik binnen het uur al de auto (ik wil altijd graag door rijden...). Samen naar een restaurant gelopen en Bjorn op het toilet geinstalleerd. "Pap, ik dacht dat ik moest poepen, maar er komt niets uit mijn kontje....". "GN#@#!##!!!!!

Na dit oponthoud doorgereden naar de eerste geplande rustplaats (Aire de Phalemin). Hier de broodjes opgepeuzeld en voor de kinderen een verplichte toiletstop. Het was niet erg warm (18 graden) en het was wat bedekt. In Parijs aangekomen was het even zoeken naar de juiste afslag op de boulevard de Periferique. Op zo'n moment moet ik altijd aan een scene van Youp van 't Hek denken, waarin zijn vader altijd met het zweet in zijn handen rond Parijs reed om de juiste afslag naar Spanje te missen.... Als je via de A1 Parijs binnenkomt zie je ook het Stade de France liggen. In dit stadion wordt aanstaande woensdag de Champions League finale gespeeld tussen Barcelona en Arsenal. Dat was goed te zien omdat overal banniers, tenten en andere zaken opgesteld stonden.
De auto geparkeerd in een grote parkeer garage onder het Expo gebouw en samen met twee hyper actieve en opgewonden kinderen naar de Expo hal gelopen.


De Star Wars tentoonstelling was mooi. Men had een heleboel rekwisieten uit de film tentoongesteld, aangevuld met schaalmodellen en video fragmenten (behind de scene opnames).
Maar de Expo had veel meer te bieden. Door de hele Expo stonden wetenschappelijke proeven opgesteld die je zelf kon uitvoeren. Jammer dat alles in het Frans was......

Na de Star Wars tentoonstelling zijn we iets gaan eten. Dit was een van de hoofddoelen van Bjorn. Overal waar we komen moet er gegeten worden. Zijn lunch bestond uit een Sponge Bob ijsje en een ice tea als drankje. Later kwam er gelukkig nog een Muffin, eenEclair en een stuk American Cookie bij. Een erg calorie rijke dag voor de jongste.

Robin daarintegen voelde het geld weer branden in zijn zak. Hij wilde van alles kopen. Uiteindelijk heeft hij zijn collectie Star Wars figuren uitgebreid met Boba Fett.

Later in de middag zijn we de grote tuin in gewandeld en hebben de kidz gespeeld bij de glijbaan en draaimolen.

Op de terugweg nog een hapje gegeten in een wegrestaurant (Kortrijk) en konden we op het eind terug kijken op een zeer geslaagde dag.

Morgen is het moederdag, niet vergeten...

posted by Peerke @ 9:22 PM,

1 Comments:

At 2:26 AM, Anonymous Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » »

 

Post a Comment

<< Home