;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Van Goghloop

Gisteren eindelijk tijd om de nieuwe camera uit te proberen. Samen met de kinderen naar Joe Mann om foto's te gaan maken. Althans dat was het plan. Vlak voordat we wilden vertrekken belde een vriendje van Robin. Of Robin een dagje (en een nacht) mee wilde naar de camping? En of hij dat wilde. Binnen een paar minuten zat hij gepakt en gezakt al klaar om mee te gaan.

Na het afzetten van Robin ben ik met Bjorn naar Joe Mann gegaan. Helaas was de lucht niet meer mooi blauw, en de zon al verstopt achter de wolken. Niet echt mooi fotoweer. Een drankje op het terras bij Joe Mann en een ijsje bij McDonalds later waren we al weer thuis.

In de directe omgeving van de plaats waar Joe Mann op 19 september 1944 sneuvelde, werd in 1984 deze gedenksteen onthuld.De Amerikaanse parachutist Joe Mann was betrokken bij de verovering van de brug over het Wilhelminakanaal.Hij redde het leven van zijn kameraden, door de explosie van een granaat met zijn rug op te vangen.Voor deze daad kreeg hij posthuum de hoogste Amerikaanse militaire onderscheiding: de "Medal of Honor".

De letterlijke tekst: http://www.homeofheroes.com/moh/citations_1940_wwii/mann.html

Op tijd gegeten want 's-avonds stond er een wedstrijd in Nuenen op het programma. Al op tijd naar Nuenen om folders (marathon Eindhoven) uit te delen. Vanavond hebben Esther en Corné hun doop op de halve marathon. Corné is behoorlijk zenuwachtig, maar gezien zijn vorm is dat helemaal niet nodig. Arno, Harold, Henk, Rene, Gertie, Pieter enz. waren allemaal van de partij. Maurice kon helaas niet lopen door een blessure (zie zijn weblog). Alphons zou ook komen, maar ik hem jammer genoeg niet gezien.

De start was rommelig. Kon niet wegkomen doordat er teveel langzame lopers voorin stonden en doordat er na 100m al enkele scherpe bochten waren. Al tijdens de eerste kilometer merkte ik dat ik een behoorlijke trainings achterstand had. Er was geen kracht aanwezig: het was werken geblazen. Na 3 km haalde ik Esther en Corné in: ze zaten goed op tempo. De halve marathon was namelijk iets eerder gestart. De eerste ronde(5km) kwam ik door in 21:07, niet echt geweldig... maar ik kan niet meer verwachten op dit moment. De tweede ronde merk ik dat ik al flink vermoeid ben. Op het einde haal ik met veel moeite Anita en haar haas bij, maar er van weglopen kan ik niet meer. Uiteindelijk finish ik in 42:24, moe maar uiteindelijk toch voldaan. Het ging echt niet harder vandaag.

Resultaten andere lopers (zover bekend):

Henk liep weer 30 seconden van zijn PR af. Als hij zo doorgaat zit hij op het eind van dit jaar onder de 40 minuten. Corné loopt fantastisch en finishte in 1:52 (hij had zelf 1:53 voorspeld). Esther heeft het de laatste ronde iets moeilijker, maar finished uiteindelijk heel knap binnen de twee uur (1:59). Gertie wint alweer een prijs (3e plaats) op de HM en gaat met een flinke geldprijs naar huis, evenals Rene die ook derde wordt op de 10km.

posted by Peerke @ 7:36 PM,

1 Comments:

At 10:04 AM, Anonymous Anonymous said...

Hi,

prima gedaan toch 42 min! Zaterdag waren we in Belgie en het was te laat geworden. Ik ga nu ff naar Eersel Pinksterloop met Roos. Begint over een uurtje.

Alfons

 

Post a Comment

<< Home