;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Vaderdag en Pro Tour

Zaterdag vroeg opgestaan en naar de baan gelopen. Omdat ik geen zin had om af te koelen tijdens de warming-up, heb ik ter plekke nog een stukje omgelopen. Na in totaal 11 kilometer kwam ik op de baan aan, waar de warming up nog bezig was. Een kleine 800 m later kon de training eindelijk beginnen.

- 5 * 1 minuut tempo (± 300 m) gevolgd door 30 seconden rust
- na deze serie 2 minuten rust
- 3 *2 minuten tempo (± 550 m) gevolgd door 1 minuut rust
- na deze serie 2 minuten rust
- 1 * 800 meter


Hierna ben ik weer naar huis gelopen. Niet dat ik ruzie had met Carla en dus niet met de auto mee mocht, maar omdat ik er een zware training van wilde maken. Omdat het al behoorlijk warm was geworden, was het stuk naar huis (6,5 km) erg zwaar. Vooral mentaal had ik het moeilijk.

Laat in de middag hadden we een buurt barbeque ter ere van de verjaardagen van Corrie en Ronald. Gezellig met een groep mensen drinken, eten en af en toe voetballen kijken (Italië - VS, wat een geweldige wedstrijd). Toen de schoonzoon van Corrie met een aantal flessen Palm kwam aanlopen vroeg ie aan Robin of hij misschien ook een flesje wilde. "Nee," zie Robin "ik lust alleen maar Heineken". Zo dat wist ie dan ook weer.

Zondag niet gelopen ivm vaderdag. Zowel Robin als Bjorn hadden op school een werkstukje gemaakt. Bjorn had zelfs een leuk gedichtje:

Hup, papa hup
Ja ik ben een echte fan van jou
Hup, papa hup
Daarom sta ik hier voor dag en dauw
Hup, papa hup
Ja ik moedig jou nu aan
Want een vaderdag als deze
Die mag ik nooit overslaan, niet overslaan
Want een vader als de mijne
Kan de hele wereld aan!!


Robin had geen gedichtje want de stomme juf wilde hier niet aan meewerken. Moeders wist wel raad en dichte:

Omdat jij mijn allerliefste pappa bent
Wordt jij door mij vandaag verwent,
Een kusje hier, een kusje daar,
Zo mijn gedicht is weer klaar.


Ook leuk, maar leuker werd het toen het gedichtje andere vormen aan begon te nemen, zoiets als:

Oma een kusje hier.. een kusje daar, en Oma valt helemaal uit elkaar.....


of

Oma een kusje hier.. een kusje daar, bah de hele bek vol met haar.....
De rest is niet voor publicatie geschikt.

Na het ontbijt snel naar de pro Tour kijken en daar een aantal foto's geknipt.



Moe ??

posted by Peerke @ 5:17 PM,

3 Comments:

At 11:11 PM, Anonymous Anonymous said...

Leuk die gedichtjes.ik zit hier in Barcelona met de BlackBerry te spelen. Is goed te lezen je weblog op de BB. Spanje heeft net gewonnen op WK! Nog een paar dagen en dan weer terug naar Ollanda. Muy bien aqui! Adios, Alfons, hasta otra.(Al twee weken niks gelopen heLaas)

 
At 4:45 PM, Anonymous Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!
»

 
At 7:39 PM, Anonymous Anonymous said...

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.
»

 

Post a Comment

<< Home