;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Akelaars, bacillen en andere dingen

Terug van vakantie, jammer. Het had van mij gerust een week langer mogen duren. We zijn met het gezinnetje de carnaval in Nederland ontvlucht om in Duitsland naar een carnavalsoptocht te gaan kijken. In Stadtskyll om precies te zijn. Dit is een plaatsje in de Eifel waar een Landal Greenparks feriëndorf ligt, en waar het goed is vertoeven.
Wat maakt voor mij een vakantie geslaagd? Allereerst ik moet er kunnen lopen, vervolgens moet de natuur mooi zijn en als laatste: RUST. Als dit allemaal aanwezig is ben ik relaxed en is de vakantie voor de overige gezinsleden ook meteen een stuk leuker.

Lopen in de Eifel is lastig. Uiteindelijk is het me gelukt om een semi vlak parkoers te vinden van ongeveer 11-12km. Nadeel was alleen dat het huisje zich boven in het park bevond, aan het eind van een helling met een stijgingspercentage van meer dan 20%. De eerste keer heb ik tot aan het huisje hardgelopen, maar dat is niet bevordelijk voor de hamstrings. Hierna heb ik me aan de voet van de berg laten ophalen, of heb ik het laatste stuk wandelend afgelegd.
De natuur is er erg mooi, en in de naaste omgeving zijn er veel mooie plaatsen te bezoeken: Kronenburg, Bad Münstereifel, Blankenheim, Gerolstein en andere. Foto's volgen tezijnertijd.
Rust is er voldoende. We hadden een vrijstaande bungalow en hadden van niemand last.

Op maandag zijn we, zoals al aangehaald, naar een carnavalsoptocht (umzug in het Duits) gaan kijken. Robin had zijn hele jas vol met snoep, zelfs in zijn muts zat snoep gestopt omdat er elders geen plaats meer was. We hadden vergeten een plastic zal mee te nemen, anders was die gemakkelijk helemaal vol geraakt. Op woensdag hebben we een ausflug naar Keulen gemaakt. Pal onder de Dom hebben we de auto geparkeerd (lang leve TomTom). Wat een enorm bouwwerk is die kerk toch, gigantisch groot. Op donderdag zijn we o.a. naar Bad Münstereifel geweest waar we kleine lunch genoten hebben in het muziek cafe van ja, ja, blau blau blüht die Enzian - Heino. De hele muur van het café hing vol met foto's van de patron: een flinke bos witte haren en een zwarte zonnenbril.

Tijdens de vakantie zijn we ook weer wat wijzer geworden van de denkbeelden en woordenschat van onze Bjorn. De grote vogels die tijdens een wandeling over ons hoofd vlogen waren "akelaars". In werkelijkheid waren het buizerds. Bij een wandeling kwamen we uit bij een bordje met de tekst: Pas op voor de hond! "Pappa, hier zitten dus honden", zei Bjorn. "Als er geen honden waren had er "Niet oppassen voor de hond" gestaan", voltooide hij zijn college.
Tijdens een autorit kwam het onderwerp bacillen ter sprake. "Ha", zei Bjorn, "die heb ik niet". "Bacillen is iets voor meisjes en niet voor jongens". Een beetje verbaasd vroeg ik hem of hij dan wilde uitleggen wat bacillen zijn. "Dat zijn twee van die witte dingen die meisjes over de grote borsten trekken!". "Borsten?", vroeg ik. "Ja, je weet wel die dingen die bij mamma boven de buik hangen." Tsja, weer iets geleerd. Heb hem toen toch maar subtiel het verschil tussen bacillen en een BH duidelijk proberen te maken: iets wat niet gemakkelijk is.
Hilarisch was ook het terugkerende grapje over "meteen". "Gaan we me-teen eten?", werd steevast gevolgd met de opmerking: yak, ik lust jouw teen niet.

posted by Peerke @ 8:55 PM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home