;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Lekker trainen

Dit weekend zijn we veel op pad geweest. Zaterdagochtend stond er een handbal wedstrijd op het programma in Boekel en 's-middags stond er een bezoek gepland in Boukoul. Beide namen spreek je op dezelfde manier uit, maar liggen toch hemelsbreed zo'n 80km uit elkaar. Over het handbal kan ik kort zijn. Het was weer een kansloze nederlaag tegen de nummer twee uit de competitie. Ik blijf wedstrijden waarbij jongens van 10 jaar tegen jongens van 12 jaar spelen toch niet echt verstandig vinden. Maar dat is nu eenmaal normaal in de handbal competitie. Het team van PSV is gemiddeld genomen erg jong (maar één speler van 12 jaar) en heeft het dus erg zwaar. Nadat Robin de laatste weken slecht gespeeld had, vond ik het afgelopen zaterdag een stuk beter gaan.
's-Middags op inspectie oppe Boukoul. Mijn vader is bezig met het rennoveren van de huiskamer. Dat is best ingrijpend, want de meeste spullen dateren nog uit de tijd dat ik er nog woonde en al om 19:00 naar bed moest. Het zag er netjes uit. Komende week wordt er een "span plafond" aangebracht en is het klaar. Nu de rest van het huis nog. Tip: schrootjes er uit (is toch zóooo jaren 70) en de houten treinplank (zonder trein) uit mijn oude slaapkamer verwijderen.
Tante Anny had een heerlijke vlaai klaargemaakt (bosbessen). Met name de mannen zijn hier verzot op. Na al dit lekkers zijn we naar het verjaardagsfeest van Kylie (17 jaar) geweest. Altijd erg gezellig en zien we meteen weer wat oude bekenden uit onze oude woonplaats.

Op zondag wilde ik de cross bij Joe Mann gaan lopen. Dit vanwege het weer zelf maar afgelast. Ik zag het echt niet zitten om in zo'n modderpoel een cross te gaan lopen. Tijdens de duurloop ben ik er wel eventjes langs gelopen om wat te kletsen met de deelnemers. Het parkoers zag er inderdaad erg slecht begaanbaar uit en ik was blij met mijn verstandige besluit. Het lopen ging de laatste week iets beter. Nadat ik dinsdag gevlogen had (9,3 km in 39:09) heb ik op woensdag een kortere ronde gelopen. Op donderdag hebben we vanwege de sneeuwval niet op de baan kunnen trainen. Geen nood, we hebben dan nog altijd het rondje TU/e. Op het aangepaste programma stond 5 minuten tempo gevolgde door 2 minuten rustig tempo. Dit alles mochten we 5 keer herhalen. Ook dit ging lekker, en op vrijdag heb ik lekker rustig uitgelopen. Zaterdag een rustdag en op zondag een duurloop van 16.5 km (in 1.19 uur) in de stromende regen. Vandaag alweer een snelle ronde (9,3 km in 39:20) en voor de rest van de week zien we het wel.

posted by Peerke @ 1:14 PM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home