;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Wedertcross

Vandaag was een rustdag. Hier was ik wel aan toe. Afgelopen donderdag op de baan als een kip zonder kop getraind. Er was een nieuw groepje waarbij ook Peter Naus en Haroldinho meeliepen. Beide ken ik al langer en ik weet dat ze iets harder dan ik lopen.
Echter, in dit groepje zaten ook twee nog snellere lopers. De opdracht was om 6 * 600m + 6 * 300m te lopen. De 100m rust moest stevig doorgedribbeld worden. De eerste 600m ging in 2:15, maar de volgende gingen rond de 2:10. Veel te hard voor mij. Na twee ronden voelde ik me compleet uitgewoond. Omdat ik me had voorgenomen om minimaal 4 ronden mee te lopen ben ik ook aan de derde serie begonnen. Ik moest al een gaatje laten vallen, Haraldinho was al afgehaakt (slimmer). In de vierde ronde ging het licht uit en puur op karakter heb ik op een afstandje gevolgd. Hierna wilde ik stoppen met de training, maar twee keer opgeven in een week is iets te veel voor mijn ego, dus haakte ik aan bij Anita en Nathalie. Beide liepen in een lekker tempo relaxt de series af te werken. De vijfde ronde liep ik mee in 2:26 en het laatste rondje liep ik op kop (2:20). Maar dat was te veel van het goede geweest. De afsluitende 300m kwam ik met een achterstand van 200m binnen op de dames (bloos bloos..). Het is in ieder geval een wijze les geweest. Dat doe ik nooit meer........denk ik.
Op zaterdag met nog stramme spieren mijn duurloopje van 16km afgewerkt (1.20). Mijn darmen zijn nog steeds niet in orde. Al met al duurt deze misere al bijna 4 weken, wordt het nu wel een beetje moe.
Bij terugkomst wilde Robin graag met de familie gaan picknicken in het Philips de Jong park. Geweldig idee van die jongen. Met een tas vol met broodjes en drank togen we naar het park om daar gezellig de middag door te brengen.





Vandaag had ik me voorgenomen om naar de Wedert cross in Valkenswaard te gaan kijken. Omdat ik nog wat foto opdrachten moest uitvoeren had ik de camera meegenomen. Helaas zijn de resultaten niet geweldig. De opdracht was om "pan-foto's" te maken. Dat is een techniek waarbij je de camera meetrekt met de beweging. Meestal resulteert dit in onscherpe beelden, bij mij dus ook.

Een aantal PSV'-ers (Haraldinho, Frans Dorresteijn, Nathalie en vriend Mark, Rik Elfrink etc.) namen deel aan de wedstrijd. Bij de dames werd de strijd pas in de laatste meters beslist in het voordeel van Laura, met Rian als een goede tweede.
Het was best wel eens leuk om zo een wedstrijd vanaf de zijlijn te bekijken, maar volgende week wil ik zelf meedoen in Best.


Hieronder nog een paar foto's:


Haroldinho bij de trimmers



Tom Stultiens bij de Jongens Junioren B

Rik Elfrink bij de senioren

posted by Peerke @ 8:58 PM,

1 Comments:

At 11:30 AM, Anonymous Anonymous said...

vorige said. een van die star- wars komt mij bekend voor.
heel leuk. Anny

 

Post a Comment

<< Home