;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Slap, slapper het slapst...

Ik was erg vroeg thuis van de wedstrijd (HM in Best). Niet omdat ik een PR had gelopen, maar omdat ik het na 2 ronden voor gezien heb gehouden. Maw, ik ben uitgestapt. Zwak? Ja, misschien wel..wie weet....

De start ging nog redelijk. De eerste drukke kilometer ging in 4:15. Na 3 km had ik ineens een hoop braaksel in mijn mond. Met een uiterste "sluit" reflex kon ik voorkomen dat er meer braaksel kwam. Ik schrok behoorlijk. De 5 km gingen in 21:25, dat ging nog maar ik voelde me zwak. Vanaf dat ogenblik liep ik voortdurend in dubio: stoppen of doorgaan. Bij de eerste doorkomst besloot ik het nog een ronde te proberen. Echter toen de 10 km in 43:40 opdoemde gooide ik de handdoek in de ring. Niet moe, maar te zwak. Het lukte me telkens om 1 à 2 km tempo te maken en lopers in te halen, waarna ik lijdzaam moest toezien hoe diezelfde lopers mij vervolgens weer inhaalde. Uiteindelijk na 14,1 km uitgestapt in 1:03.

Ik heb sterk het gevoel om de HM afstand voorlopig te laten voor wat het is. Ik ga me meer richten op het kortere werk (5 - 10 - 15km). Misschien dat ik in het najaar weer een HM ga lopen. We zien wel.

Vanmiddag gaan we het nieuwe huis van Alfons en Roos bewonderen. Twee maanden geleden zijn zij van Eindhoven naar Heibloem verhuisd. Lekker rustig wonen in een landelijk dorpje, lijkt me geweldig.

posted by Peerke @ 1:13 PM,

1 Comments:

At 10:27 PM, Anonymous Anonymous said...

Jammer dat de wedstrijd zo verlopen is, ik zou de halve marathon niet gelijk opzij schuiven, maar alleen nog deelnemen als je weet dat het goed zit. Bij twijfels gewoon een kortere afstand kiezen

 

Post a Comment

<< Home