;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Tempo duurloop

Inmiddels is de HM van Drunen alweer enkele dagen verleden tijd. Maar het goede gevoel wat ik eraan heb overgehouden gelukkig nog niet. Op maandag uitgelopen in een rustig tempo, tenminste dat dacht ik. Een blik op mijn horloge bij het 3 km punt leerde me dat ik één minuut sneller als gebruikelijk liep. Meteen de handrem erop, want uitlopen mag rustig gebeuren.

Het is jammer dat ik niet mee kan doen in Veldhoven omdat ik dan een dagje ga fotograferen in België bij een oude mijn (Waterschei). Ook leuk, maar ik voel dat ik nog wel een stukje harder kan op de Halve Marathon als ik mijn tempo duurlopen uitbreidt.

Vanmiddag lekker een ronde met Huub gelopen. Huub gaat a.s. vrijdag een aantal weken naar Ethiopie om daar mee te helpen bij een project van het Atos Origin derde wereld fonds. Ik verwacht echter wel dat hij daar op die hoogte (1800 meter) flink kan trainen en met een geweldige conditie terugkeert. Het is zowiezo vreemd om vast te stellen dat ons vaste trainingsrondje (9,3 km) voortdurend onder de 40 minuten wordt afgelegd. Vandaag was het weer 39:27. Dit is eigenlijk pas sinds het begin van dit jaar. Voorheen duurde het meestal 45 minuten als ik rustig liep en 42-43 minuten als ik snel liep. Het begin van de ronde is meestal rustig, maar na een dikke kilometer is het tempo al flink opgeschroefd zonder dat we er erg in hebben. Voor mij is dit de beste tempo duurloop die ik me kan wensen. Ik merk dat ik moeite heb met het aan elkaar knopen van de afstanden. Ik bedoel: tijdens de interval trainingen lukt het me wel om tempo's van 15+ km/u te lopen, maar in een wedstrijd lukt het me niet om dit vol te houden. Misschien dat de tempo duurlopen dit kunnen verbeteren.

Gisterenavond gekeken naar een onmachtig Barcelona tegen Liverpool. Het is te hopen dat PSV tegen Arsenal vanavond wel een positief resultaat boekt. Al te optimistisch ben ik echter niet, PSV speelt na de winterstop niet geweldig en is erg kwetsbaar achterin. Als ze maar niet afgaan en er een leuke pot van proberen te maken.

P.S. De website over de marathon van Barcelona vermelde dat ons aller Haroldinho de marathon in een knappe tijd van 3:36 heeft afgelegd. Proficiat.

posted by Peerke @ 2:51 PM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home