;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Medelijden

Medelijden. Misschien niet het juiste woord, maar dit komt wel het eerste bij me op als ik de weerberichten voor aanstaande zondag bekijk: 25-27 graden. Geweldig weer om op een terras te gaan zitten, maar je zult maar de afgelopen maanden stevig getraind hebben, veel afgezien en jezelf veel ontzegd te hebben om dan vervolgens a.s. zondag een marathon te mogen lopen in bijna tropische omstandigheden. Weg alle kansen op een goede tijd. Uitlopen wordt het adagio. Dat zal nog een hele klus worden. Vooral de lopers die er langer dan 3 uur over doen (80% van de lopers) zullen het zwaar krijgen. Ik denk dat men er verstandig aan doet om een veldhospitaal bij het 30km punt in te richten. Ik wens alle deelnemers veel succes en sterkte, en raadt hun aan om alle stoute voornemens op te bergen en de wedstrijd verstandig te benaderen. Ik ben blij dat ik de wedstrijd voor de TV kan volgen.

Zelf heb ik na de Paasloop van afgelopen maandag alweer twee trainingen achter de rug. De baantraining van gisteren avond verliep lekker op een incidentje met Martin na. Op gezette tijden kan Martin als een botte eikel uit de hoek komen, zonder dat hij het zelf waarschijnlijk in de gaten heeft. Met gebalde vuisten en bijtend op je tong probeer je het te negeren, maar er zal een moment komen waarop dat niet meer gaat lukken. Op het programma stonden 12 * 400 meter waarbij de elke serie iets sneller moest. De laatste ronde ging uiteindelijk in 80 seconden. Best wel lekker.

Morgen begint het buiten handbal seizoen voor Robin weer. In de eerste wedstrijd moet men meteen op bezoek bij de kampioen uit het zaalseizoen (ongeslagen) in Oss. Ik vrees dat men het zeer moeilijk zal krijgen. Bjorn gaat nog steeds trouw naar de zwemles, maar de progressie blijft achterwege. Met name de beenslag in combinatie met het drijven op de rug gaat niet goed. Wetende dat onze Bjorn kritiek gemakkelijk van zich af laat glijden heeft het weinig zin om hem hier te pushen. Het is gewoon wachten totdat hij er zelf zin in heeft.

In het kader van huisvlijt besloot ik deze week een bijdrage te leveren aan het voeden van ons gezin. Het idee was om een soepje te maken en deze samen met wat boterhammen op te eten. Na bestudering van het pakje leek het me best haalbaar dat ik zelf zonder ondersteuning deze soep in elkaar zou kunnen draaien. Doe 1,5 liter water in een ketel en voeg al roerend de inhoud van het pakje toe. Breng het aan de kook en hou het vervolgens nog 5 minuten lichtjes aan de kook. Alles ging voorspoedig tot het moment waarop de soep lichtjes aan de kook gehouden moest worden. De soep hield zich niet aan de voorschriften die op het pakje stonden en stroomde werkelijk de pan uit. Binnen een mum van tijd was het gasfornuis en het aanrecht bedekt met soep. Omdat wij beschikken over een glazen electrische kookplaat begon het behoorlijk te stinken. De onderkant van de ketel zat vol met soep en ik dacht dat het slim was om die eerst schoon te maken voordat ik de soep op een andere pit kon zetten. Alleen de keuze voor keukenrol was niet zo slim omdat die meteen vastschroeide aan de gloeiend hete ketel. Uiteindelijk maar gewacht totdat Carla thuis was en haar de soep laten afmaken.

posted by Peerke @ 9:36 AM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home