;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Uit mijn dak

De ochtend begon niet goed. Flink buikpijn en diaree. Na 3 bezoeken aan het toilet ben ik toch maar naar Boxtel gereden om aldaar deel te nemen aan de Paasloop. Nadat ik mijn startnummer had opgespeld moest ik weer in allerijl naar het toilet, naar later bleek gelukkig de laatste keer.

Rene was al aanwezig en even later kwamen ook Nathalie, Mark, Armand en Haroldinho opdraven. Rene had er zin in, en was al driftig aan het rondkijken naar de aanwezige concurrentie. Dat zit wel goed melde hij wat later en won vervolgens de wedstrijd in een hele snelle tijd (51:16).

De winnaar (lees bericht op website), Rene....


Zelf had ik het tijdens het inlopen al erg warm. Volop zwetend kwam ik terug bij de kleedkamers. Het parkoers bestond uit 4 rondes en een deel ervan bestond uit een lang recht stuk met de wind vol tegen. Wind tegen zijn de bergen van Nederland, is er wel eens gezegd. En het klopt. Na het startschot niet al te hard van start. De eerste 2km gingen in 8:02, wat toch een mooie tussentijd was. Na 5 km noteerde ik 20:32 wat al een flink verval aangaf, maar dat had ik wel ingecalculeerd omdat er teveel wind stond. Het 10km punt was op het vervelende stuk, vol in de wind, neergezet. Mijn tijd was 41:54. Zowaar niet slecht. Ik had de pech dat ik geen groepje voor me had waar ik uit de wind kon lopen, en dat er niemand achterop kwam waar ik achter kon schuilen. Alle 4 de rondes heb ik dus vol in de wind gelopen. Tactisch geniaal.

De start, met Mark (597) en Nathalie (598) en ik erachter


Dat werd me in de laatste rond ook fataal. Mark, die eerst Nathalie naar een tijd op de 11,2 km (3 ronden) gehaast had, haalde me bij. Helaas moest hij eerst herstellen van de forse inspanning en bleef dus achter mij hangen om zo uit de wind te lopen. Zal je net hebben. Uiteindelijk finishte ik in 1:03:30, 15 seconden te langzaam voor een PR. Dus ben ik zeer tevreden.

De eindsprint, die ik glansrijk verloor (begon er niet eens aan ivm hamstring)



's-Middags zijn we lekker gaan wandelen bij Joe Mann en vervolgens een Moreeke gaan drinken op het terras. Corinne en Ruud waren er ook en vroegen of we erbij kwamen zitten. Erg gezellig en leuk gekletst, maar ik vrees dat ze er achteraf spijt van hadden omdat de kidz erg vervelend waren. Nou ja de kidz, met name Bjorn was erg vervelend. Anders zou ik Robin te kort doen.


Op Paasochtend (zondag) begin Bjorn spontaan een liedje te zingen. Dat is uniek, want dat doet hij anders nooit. "Goed zo", zei moeder tegen hem. "Erg knap!". "Ja", zei de bengel. "Heb ik helemaal uit mijn dak gezongen...". "Uit je hoofd", corrigeerde Carla hem. "Nee, uit mijn dak. Want dat heb jij ook hierboven bij je haren. Want zo komt er geen water bij je hersens...".

posted by Peerke @ 5:07 PM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home