;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Stokdoof

De afgelopen weken was het erg druk. Geen tijd kunnen en willen vinden om de weblog bij te werken.

Met het lopen ging het goed de laatste tijd. Ik zeg "ging", omdat sinds de hitte haar intrede heeft gedaan het niet echt soepel meer gaat. Het kost moeite om goed adem te halen en de warmte af te voeren. Een mooi voorbeeld was de baantraining van enige tijd terug. Bij het begin van de training was het nog 26+ graden en bewoog ik me als een logge olifant over de baan. Ik voelde me als een vis uit het water. Ik had moeite met de tempo's. Op het eind van de training was de zon weg en werd het langzaam iets aangenamer. Meteen transformeerde ik van een logge naar een snelle olifant. Het tempo kon weer lekker opgevoerd worden. Hetzelfde gebeurde aan het begin van de week, op Koninginnedag. De twee voorgaande dagen had ik me moeizaam hardlopend door het Brabantse landschap verplaatst, maar op die bewuste maandag was het ineens een stukje koeler. Er stond een frisse wind. Meteen besloot ik om daar gebruik van te maken om een 10km wedstrijd te gaan lopen in Wijbosch (Schijndel). Het ging als een trein, en ik finishte in 40.35, ruim 1 minuut van mijn PR afgehaald. Terugkijkend op het voorjaar kan ik alleen maar tevreden zijn met de progressie die ik geboekt heb: een PR op de HM en een PR op de 10km. Nu gaat de zomerperiode in, en begint voor mij de zomerslaap. Ik heb besloten om de baantraining bij PSV een paar weken over te slaan en alleen nog wat rustige dribbeltochtjes te gaan maken. Na de zomer, als ik weer wakker ben, gaan we proberen om mijn laatste loopdoel (10km < 40min) waar te maken.

Met de kidz gaat het lekker. Zeker nu de mei vakantie voor de deur staat. Bjorn is getest op het Audiologisch centrum. Aanleiding hiervoor was een test die hij op school had gemaakt. Deze test werd afgenomen om te bepalen of er een achterstand in de ontwikkeling opgelopen was. De jongeheer kreeg het voor elkaar om bij een test van ongeveer 50 vragen geen enkel goed antwoord te geven. Uniek in de geschiedenis van de school. Door de observatie juf werd er een vernietigend rapport geschreven en we moesten aktie ondernemen. Het vermoeden was dat zijn gehoor niet in orde was. Een test bij de dokter bracht geen oorproblemen aan het licht en de eerste test op het audiologisch centrum ook niet. Vorige week stond de uitgebreide test van in totaal 3 uur op het programma. Nauwelijks 1,5 uur later was Bjorn alweer thuis. Volgens de testresultaten tot op dat moment zou hij stokdoof moeten zijn. Omdat duidelijk niet het geval was had het geen zin om de test verder af te maken. Conclusie: alles is goed, maar als de jongeheer geen zin heeft om een test / toets te doen gebeurd het ook niet. Overigens waren zijn rapporten tot nu toe gewoon goed.

Robin is het buitenseizoen goed begonnen. Werd er in de eerste wedstrijd nog een kleine nederlaag geleden, de twee volgende wedstrijden werden resoluut in winst omgezet. Hij begint overigens wel al flink te puberen en bijt flink van zich af als hem iets niet bevalt. Vooral met zijn lieve moeder heeft hij regelmatig aanvaringen. Ach, wat zeggen onze oosterburen alweer: "was sich liebt, neckt sich.."

posted by Peerke @ 2:25 PM,

3 Comments:

At 6:14 PM, Anonymous Anonymous said...

back in town again!

gr Karin

 
At 7:02 PM, Anonymous Anonymous said...

....enne? nog wat leuks meegemaakt?
Volgende week is je petekind heilig, dus op z'n minst een foto op je weblog van Sidney!

 
At 10:50 PM, Anonymous Anonymous said...

Vooruitlopend op je wedstrijdverslag alvast gefeliciteerd met de mooie tijd! Zo hard heb ik dat rondje nog nooit gelopen ;-)

 

Post a Comment

<< Home