;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Blessure

Een onschuldig sprint spelletje tijdens de loopscholing zorgde voor het ongemak. Een loper gaat, dwars op de looprichting, met een arm gestrekt staan en kijkt de andere kant op. Nadat hij aangetikt wordt probeert hij zijn voorganger in te halen. Omdat ik een hele snelle maat had, dat bleek wel toen ik hem probeerde in te halen, moest ik alles op alles zetten om hem voor te blijven. Dat lukte, maar ging ten koste van mijn hamstring. Het was meteen voorbij. Ik probeerde nog mee te doen aan het vervolg van de training maar na 100m wist ik dat het niet goed zat. Meteen naar de masseur gelopen om te laten behandelen. Hij vertelde me duidelijk wat ik al wist: dat ik een grote sufferd ben. Sprinten is een andere discipline dan hardlopen. En zeker met de te korte spieren van mij (erfenis van het voetballen) is het uit den boze.
Nu, een dag later voelt de hamstring nog steeds erg pijnlijk aan. Het optillen van het been doet pijn. Dus geen wedstrijd in Uden op zaterdag en geen Airborneloop op zondag. Misschien kan ik een rustig dribbeltje maken. Balen, maar eigen schuld dikke bult.

Robin begint langzaam te snappen wat het inhoud om te leren voor een proefwerk. Het kost altijd veel moeite om hem te overtuigen dat je op tijd moet beginnen met het leren voor een proefwerk. Meestal is het een hoop gestress op de laatste avond. Echter, voor zijn laatste proefwerk (Aardrijkskunde: Indonesie) heeft hij iedere avond een beetje geleerd. Het resultaat: een 10 en een 9- op mocht er dan ook wezen.

posted by Peerke @ 9:52 AM,

2 Comments:

At 12:53 PM, Anonymous Anonymous said...

Is eigenlijk wel een goeie smoes, die blessure, om niet mee te doen!!
Nee hoor, dat is wel erg flauw!
En inderdaad train met beleid en zeker als je de 30 gepasseerd bent.
succes met de genezing.

...en Robin, goed gedaan!

 
At 10:09 AM, Anonymous Anonymous said...

het viel me al op dat je foto's stond te maken en niet je loopkleding aanhad. Sterkte met herstel. Bij mij is het gisteren tijdens de wedstrijd ook in de hamstring geschoten. :(
Ps waar kunnen we de foto's zien die je gemaakt heb?

 

Post a Comment

<< Home