;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Estafette

Pff, wat heb ik me nu weer op de hals gehaald. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik me opgegeven voor deelname aan de estafette marathon. Dit is een nieuw onderdeel bij de marathon, en om dit te promoten wilde men 20 mannenteams aan de start krijgen. Helaas lukte het bij de voorinschrijving niet om de teams gevuld te krijgen (weinig animo), en werd er een crash actie gestart door de organisatie. De verschillende clubs werd gevraagd of er nog lopers waren die wilde deelnemen. De deelname is dit jaar gratis, en alle lopers worden voorzien van een GPS. Met deze GPS is het mogelijk om tijdens de wedstrijd de lopers te volgen. Dit gebeurt op een scherm in een van de tenten van de marathon organisatie. Kan ik helaas niet afsnijden op het 16km punt.
Ik vorm samen met Alfons een team. Alfons is, in tegenstelling tot ik, in een zeer goede conditie. Een paar weken terug liep hij de marathon in Hilvarenbeek, vorige week de 30km in Almere en komend weekend de marathon van Keulen. Dus met zijn kilometers zit het wel goed. Ik hoop niet dat hij geblesseerd raakt, maar hij is ervaren genoeg.
Nee, dan mijn loopprestaties van de afgelopen periode. Verder als een paar 10km wedstrijden heb ik niet gelopen. Af en toe een duurloop van 15-16km, maar dat kun je onmogelijk een goede HM voorbereiding noemen. Aangezien de tijdslimiet voor deelname gesteld is op 1:45 heb ik er toch wel vertrouwen in dat ik op tijd terug in het wisselvak zal zijn. Onderweg verwacht ik dat het na 10-15 km moeilijk zal worden, dus misschien ga ik wel verstandig weg op een tijd van 1:40.

Na twee teleurstellende championsleague avonden ga ik vanavond gewoon trainen op de baan. De UEFA cup kan me gestolen worden (laat Theo Maassen dit maar niet lezen). Eerst heb ik nog een receptie in het Philips stadion. Ik neem me voor om de consumpties te beperken tot de non-alcoholische dranken. Hoewel, misschien is het wel een leuk experiment om te bekijken of je de pijn is fijn grens onder invloed kunt oprekken. Da's weer eens iets anders dan doping, en het is (nog) niet verboden.

posted by Peerke @ 10:43 AM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home