;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Skimmia Japonica

Nog maar twee dagen naar school, en de mannen hebben vakantie. Een welverdiende vakantie. Je kunt aan Bjorn goed merken dat hij er aan toe is. Hij is erg moe de laatste tijd. Waar hij tot een week terug altijd voor dag en dauw wakker was, moeten we hem de laatste week echt uit bed jassen.

Robin heeft zijn rapport al mogen inzien, en er staat een onvoldoende op voor technisch lezen (zeg maar: hardop lezen in de klas). Da's niet zo mooi, maar liever voor dat onderdeel dan voor een "echt" vak. Ik ben benieuwd of de rest in lijn is met de score van de CITO entree toets.

Omdat de overburen bezig zijn de complete voor- en achtertuin te vernieuwen, hebben ze verschillende planten over die in buurt verdeeld worden. We kregen een nieuwe skimmia japonica, omdat die van ons afgestorven was door de kattepis. Maar ja, je moet er wel wat voor doen. Zo stond ik dus even later met de schop, onder aansturing en bezielende leiding van Bjorn en Timo, de oude plant (met erg veel lange en harde wortels) te verwijderen en de nieuwe plant ervoor terug te plaatsen. Ivm rugproblemen duurde het telkens, nadat ik me gebukt had, een paar seconden voordat ik weer recht kon lopen en zag het geheel eruit als een tafereel uit het bejaarden tehuis.

Dinsdag middag samen met Huub een afwijkend en langer rondje hardgelopen. Dit maal zijn we vanaf de Boschdijk (complex Vredeoord) vertrokken en richting de jachthaven / golfbaan aan de A2 gelopen. Aldaar hebben we een rondje gelopen om de golfbaan. Eenmaal terug in het Philips van Lennep park zijn we het oude fietspad langs de A2 afgelopen, vanwaar je op de Fokkerlaan uitkomt. Vervolgens de Fokkerlaan helemaal afgelopen tot kruising met de Boschdijk en dan rechtsaf terug naar complex Vredeoord. Leuk rondje van zo'n 16,5 km. Omdat het niet te warm was en het tempo maar iets boven de 12km per uur lag, ging het lopen fantastisch lekker.


Vanavond baantraining. Eigenlijk te warm voor mij om fors te trainen, eens kijken of ik het kan volhouden.

posted by Peerke @ 9:33 AM,

2 Comments:

At 11:41 PM, Anonymous Anonymous said...

en je hebt het volgehouden de baantraining

 
At 10:14 AM, Anonymous Anonymous said...

nou Robin wat knap, vooral als je maar 1 onvoldoende hebt. Dat betekent dat de rest kei goed is!!

 

Post a Comment

<< Home