;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Zwembadje kapot

Ach.... ons zwembadje is kapot. Gisterenavond tijdens het leeglaten van het zwembad bemerkte ik dat er water IN de rand stond. Er zat toen niets anders op dan het zwembadje open te knippen en in de container te gooien. Vanochtend werd dit natuurlijk meteen opgemerkt door de mannen, en ze waren dan ook zeer bedroefd. Na de belofte van Carla dat er snel een nieuw zwembadje komt, was het weer goed.



Omdat het lopen dinsdag vanwege de benauwdheid erg was tegen gevallen ben ik op woensdag, tegen alle regels in, toch de frustratie van me af gaan lopen. Een kort rondje met 3*3 minuten tempo erin, was voldoende om een beter gevoel te geven. Zo, ik was klaar voor een avondje Oranje. Het was echter alweer niet om aan te zien. Ik heb zo'n vermoeden dat het team te vermoeid is door voortdurend te laten zien aan de buitenwereld hoe goed de sfeer wel niet is. Je ziet ze voortdurend hossen en polonaise lopen tijdens de training, is ook erg vermoeiend. Ik vindt het moeilijk om een band te krijgen met het team, komt misschien ook vanwege de bondscoach. In het begin was het wel leuk al die rare antwoorden, maar er komt toch erg weinig verstandige tekst over zijn lippen. Daarentegen had Joop Alberda gisteren wel heel verstandige tekst en uitleg over het Nederlands elftal: balaanname is slecht, passing is slecht (veel breed) en er wordt te lang gewacht met de passing (te langzaam). Alle duels worden verloren. Hij gebruikt hiervoor een model dat ontwikkeld is om te bekijken of sport prestaties te voorspellen / analyseren zijn. Erg interessant. Maar genoeg gemopperd, zondag moeten WE tegen Portugal.


We missen een bal afpakker.....

Gisterenavond baantraining. Op het programma stonden 10*400 m (200 m dribbelen als rust). De opdracht was om alle rondjes in 95 seconden te lopen. Dat lukte helaas niet. Het enthousiasme aan het begin van de training zorgde er voor dat de eerste vijf ronden in gemiddeld 85 seconden gingen en de laatste 5 ronden gemiddeld in 90 seconden. Het was pittig, maar lekker.

Woensdag kregen we de uitslag van de nationale entree toets van Robin. Kinderen krijgen tegenwoordig al vanaf groep 5 ieder jaar een CITO toets. De score is nogal ingewikkeld beschreven (in percentielen), dus het was niet meteen duidelijk of het goed / slecht was. Na overleg met de leerkracht bleek het erg goed te zijn, met name het rekengedeelte. Dus was het tijd voor een vader zoon gesprek. Tijdens het voetballen riep ik Robin bij mij, en begon hem uitgebreid complimenten te maken en eindigde met: "Ga vooral zo door!" Robin verliet helemaal onder de indruk mijn "schoot". Ik wilde weer verder gaan met voetbal kijken maar had dus duidelijk buiten Bjorn gerekend. Hij stond al aan mijn stoel te wachten om ook een sessie te ondergaan. Nu zijn we over Bjorn helemaal niet zo tevreden. Hij luistert niet, duikt altijd onder de tafel als je hem moet hebben, kijkt mensen niet aan en niets heeft vat op hem. Nadat ik hem dit allemaal verteld had zei ik: "En nu mag je gaan!". Hij stond op en liep weg. Om te controleren of mijn speech nu wel indruk had gemaakt vroeg ik hem nog: "Weet je nog wat ik je gezegd heb?" "Ja," antwoorde hij: "ik mag nu gaan"....

posted by Peerke @ 9:43 AM,

2 Comments:

At 8:58 AM, Anonymous Anonymous said...

JeZus heeft tips voor de ouders van BJORN....enne knap hoor ROBIN!!

 
At 2:04 AM, Anonymous Anonymous said...

Where did you find it? Interesting read Free spam blocker and pop ups Www pricequotes com cars zyrtec 2002 tax calculator

 

Post a Comment

<< Home