;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Sneeuwwitje

Net zoals de meeste bloggers heb ik ook last van een dipje. Door het zomers weer heb ik weinig zin om achter de computer te kruipen om verslag van de afgelopen periode te doen. Ik zal toch proberen om regelmatig een verslagje te maken.

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik op de baantraining ben geweest. Omdat ik veel last van mijn rug heb, heb ik de training iets rustiger aangepakt. De grondoefeningen heb ik overgeslagen omdat ik bang was dat ik daarna niet meer overeind zou komen. De training was redelijke relaxed:

- 5 * 600m in 2:30 (normaal in 2:24)
- 2 series van 3* 200m in 45 seconden

De eerste serie 600m ging iets te snel in 2:25 (tempo zoeken), maar de volgende drie waren precies op tijd. De laatste ging in 2:15, iets te snel dus, maar ik had nog wat energie over. De 200m's gingen gemiddeld in 44 seconden, de laatste in 39 seconden. Al met al heb ik de training als heel lekker ervaren. Het helpt om afentoe maar een paar seconden langzamer te lopen, en zodoende met een goed gevoel de training af te sluiten.

Het examenfeest van neefje Jeffrey was een aanleiding om op vrijdag met de koffers naar het Zuiden af te reizen. Heerlijk genieten van de rust en ruimte oppe Boukoul. Ik had me voorgenomen om op zaterdagochtend een duurloop van 18 km te gaan doen. Het parkoers gaat door een prachtig stuk natuur, gelegen in de nederland-duitse grensstreek. Ik wilde al vroeg vertrekken omdat het een warme dag beloofde te worden, maar eerst nog naar het feest. Tijdens het feest heeft Robin verkering gekregen met ene sneeuwwitje. Hij viel er helemaal in katzwijm voor. Hij vond dit zó lekker dat hij er later op de avond nog maar een gedronken heeft.
Bjorn en ik sliepen bij mijn vader thuis (oppe Boukoul), terwijl Carla en Robin bij haar ouders in Roermond sliepen. 's-Ochtends om 6 uur stond Bjorn dan ook al aan mijn bed: "Pappa, kom naar beneden, anders mis ik mijn filmpjes...". Aangezien er op dat onchristelijke tijdstip alleen maar 06-reclame's worden uitgezonden, vermoedde ik al dat hij wat in de war was met de werkelijke tijd. "Ga maar naast me liggen en weer slapen", zei ik. Maar ja, dat was geen succes: hij was wakker en bleef wakker. Het heeft me in ieder geval wel geholpen om op tijd uit het bed te komen voor de duurloop.



Het was al warm, maar het eerste stuk ging erg lekker. Eenmaal in de bossen was het best goed uit te houden. De vennen en de rivier zagen er erg aanlokkelijk uit, maar ik heb me weten te beheersen om er in te springen. Het laatste stuk gaat door een klein Duits stadje (Brüggen) en daar zit een venijnige klim in. Ik was dan ook blij toen ik de lichten van de Skoda zag, waarmee mijn vader me kwam ophalen. Ik had er precies 1:29 over gedaan. Helemaal teruglopen (30km) zat er niet in met deze temperatuur. Over temperatuur gesporken, ik vrees als ik de weersverwachting bekijk dat het hardlopen maar mondjesmaat zal zijn in de komende week. Jammer, het mag best iets koeler zijn voor mij. Het is ook nooit goed.

Nog even een nieuw woord voor scrabble: voorvliegtuigwaaier. Dat is weer een geweldig orgineel woord uit het vocabulaire van onze Bjorn.

posted by Peerke @ 4:34 PM,

2 Comments:

At 3:39 AM, Anonymous Anonymous said...

What a great site Computer technology and the environment registrar general of shipping and seamen The netherlands flowers Personal stories of using effexor Ice cube makers miami Prescription drug ultracet Craps strategy jobs craps odds books no+download+free+video+keno+games Mattel deluxe model kit b8815 Attorney mesothelioma cancer law settlement11

 
At 8:53 PM, Anonymous Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. Bel radar detector vector lr shadow technology american tv Canadian imitrex injectable Freeware pda downloads World biggest breast implants dental product Samsung cellular ringtones anal fuck caribbean cruises oral surgery recipes http://www.tax-code.info sport surveillance equipment xenical Utility sink cabinets Bon stationery effexor withdrawal symptom business opportunities

 

Post a Comment

<< Home