;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



800m vuurwerk

Zo aan het begin van de laatste vakantieweek is er niet zo veel te melden. Afgelopen vrijdag heb ik nog een duurloop van 18 km gedaan. Ging erg lekker.
Op vrijdagavond zijn we terug gegaan naar Eindhoven. Voor Carla was het al weer drie weken geleden dat ze voor het laatst in Eindhoven was geweest. Toch moet je iedere keer weer constateren dat er niets veranderd is na 3 weken afwezigheid. Nou ja, de aanpassing aan de Fokkerweg is gereed en het gras was thuis meer als twee kontjes hoog gegroeid, maar verder viel het wel mee.

Op zaterdag ochtend richting Joe Mann gestuurd om mee te doen met de bostraining. Deze vind in de zomermaanden plaats samen met de ONME groep. Met An als trainster van groep 4 een redelijk pittige training afgewerkt in de omgeving van Oud Meer. Als die naam, Oud Meer, valt krijg ik spontaan last van allerlei lopers kwalen. Oud Meer is een open vlakte die voornamelijk uit los en mul zand bestaat. Niet de beste ondergrond voor mij om op te trainen. De hoofdelementen uit de training waren:

- 6 X 1 minuut Tempo (pauze steeds korter);
- 2 series van: 4 min Tempo, 1 min dribbelen, 6 min Tempo, 2 min dribbelen
- 2 * 500m Tempo

Maar het nieuws van de dag is natuurlijk de prachtige prestatie van Bram Som tijdens de EK atletiek. Tsjonge, wat was dat spannend op die laatste 100m. Maar wel een zeer terechte winnaar. Alleen jammer dat er nog een protest kwam, waardoor de huldiging in een bijna leeg stadion moest plaatsvinden.

Eerder op de dag ook een bezoek gebracht aan de Ottencup op de Herdgang. De Ottencup is een jaarlijks terugkerend A-jeugd toernooi dat door PSV georganiseerd wordt. Om 11:00 uur stond de wedstrijd PSV-Ajax op het programma. Deze ouverture werd door PSV gewonnen (4-2), hetgeen helaas later op de dag niet herhaald werd door een zwak PSV 1. Ik kwam Dimitri en z'n zoontje Luca nog tegen. Samen hebben we de wedstrijd bekeken en nog wat gebabbeld over hardlopen en werk. Dimitri werkt bij het Waterbedrijf Limburg, mijn vorige werkgever, dus is het wel leuk om te horen hoe het met de ex-collega's gaat.

Morgenvroeg nog een een klein traininkje en dan even wat rust voor de wedstrijd in Hapert woensdag a.s. Ik hoop daar een lekkere 5km te lopen.

posted by Peerke @ 8:30 PM,

2 Comments:

At 7:34 PM, Anonymous Anonymous said...

Succes in Hapert en tot in Best! Heb je de ronde van Naestenbest al vaker gelopen? Het lijkt me een snel parcours..

 
At 11:57 AM, Blogger Peerke said...

Ik loop 'm ieder jaar. Het parkoers is snel, zit wel een lastige / smal op- en afgang naar de atletiekbaan in. Die moet je drie maal lopen. Ik zie je in Best.

 

Post a Comment

<< Home