;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Twee seconden eraf

PR's komen in alle vormen en maten: van PR's die verpulverd worden tot PR's die bijgeschaafd worden. Met beide vormen mag je tevreden zijn.
Gisteren heb ik mijn PR op de 10km bijgeschaafd met maar liefst 2 seconden. En dat met al het vakantie vet nog eraan.

Eigenlijk wilde ik de "vakantieloop" in Biest-Houtakker laten schieten. Ik zit deze week namelijk nog oppe Boukoul. Maar het vooruitzicht om gezellig met een aantal collega's en ex-collega's te lopen heeft me doen besluiten om me per automobiel 90km te verplaatsen, om vervolgens 5 rondjes van 2 km te gaan hardlopen.
De start verloopt zoals altijd chaotisch. De meeste lopers sluiten altijd vanaf de voorkant aan waardoor je startpositie in een klap gedegradeerd wordt. Na een onrustige en wat hectische eerste kilometer lukte het om een lekker stevig tempo te vinden. Samen met Huub hebben we de eerste 4 km stevig doorgetrokken. Halverwege de derde ronde moest ik een klein stapje terug doen, en gelukkig wachte Huub op mij. Een hele snelle tijd werd hierdoor onmogelijk, maar het consolideren leverde wel een hele snelle slotronde op. Uiteindelijk kwam ik in 41:36 over de finish.

Na afloop gezellig gekeuveld met een aantal PSV-ers (Peter, Fons) en wat andere deelnemers. "Ik ben helemaal steendood gegaan, achteraf moet ik tevreden zijn met mijn 35 minuten", riep een van de deelnemers onder de douche. "Geef mij maar een marathon ipv een 10km, en het liefst loop ik die ongetraind...", ging hij verder. Duidelijk een maatje te groot voor mij.

Woensdag ochtend waren we nog met de kidz naar de speeltuin "Klein Zwitserland" in Tegelen geweest. In mijn jeugd (lang geleden dus) was ik hier vaker geweest, maar de speeltuin was behoorlijk groter geworden dan in mijn herinnering. De lange glijbaan was er nog steeds, maar er waren een flink aantal attracties bijgekomen. De mannen hebben erg genoten, en waren niet blij om naar huis te moeten gaan.

Nog even vermelden dat Bjorn eindelijk uit de doeken heeft gedaan hoe hij geboren is. "Ik kom uit een vogelei", vertelde hij tegen tante Anny. "En hoe ben je daar dan uitgekomen?" vroeg tante Anny. "Nou, ik moest opeens erg niezen en toen brak het ei. Ik ben toen gaan staan en kon er toen uitlopen......".

Hieronder nog een aantal vakantie foto's:




Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

posted by Peerke @ 10:15 AM,

2 Comments:

At 9:26 PM, Anonymous Anonymous said...

Peter

Wie het kleine niet deert is de straks de 40 min op termijn niet weert.

 
At 3:11 PM, Blogger Peerke said...

Klopt als een bus Henk.

 

Post a Comment

<< Home