;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Verliezen is ook winnen

De eerste trainingen op Nederlandse bodem zitten er al weer op. Op vrijdag tijdens een duurloop van 18km (Boukoul - Brüggen e.o.) nog wel een groot deel over duitse grond gelopen door een prachtig natuurgebied elmpterbruch. Het lopen in zo'n mooi gebied maakt het lopen tot een waar feest.


Een overzicht van het dal. De geel/witte paadjes vormden tezamen mijn trainingsparkoers.

Gisteren lag ik nog lekker te dromen toen Carla kwam vertellen dat ze begon met haar duurloop. "Kom je me nog tegemoet?", vroeg ze toen ze de slaapkamer weer verliet. Na een paar minuutjes vol met het afwegen van de voors en tegens, toch maar opgestaan en snel mijn loop kleren aangetrokken. Even wat water door het gezicht, een bezoek aan het toilet en 20 push-ups later ben ik op pad gegaan. Niet om Carla tegemoet te lopen, maar om haar in te halen. Omdat ze een kleine 10 minuten eerder was vertrokken zou dat nog een hele klus worden. Ik had me voorgenomen om er een tempo traininkje van te maken, waarbij ik 3*5 minuten zou versnellen. Nadat ik er meteen tijdens de eerste minuten flink de sokken in zette, had ik een flinke twijfel of ik tijdens de geplande versnel momenten wel sneller zou kunnen. Aan het eind van de tweede versnelling had ik Carla bijgehaald, en was ik total loss. Een fout die ikwel vaker maak: te snel de achterstand proberen goed te maken. Na samen een stukje gelopen te hebben had ik weer wat krachten en moed verzameld om aan mijn derde en laatste versnelling te beginnen. Uiteindelijk hebben we de laatste 20 minuten huiswaarts samen gelopen. Vandaag heb ik een herstelloop gedaan van 65 minuten. Dat was ook wel nodig, want ik was erg moe.

Nu volgen twee dagen rust, waarna ik samen met Huub, Michelle, Alfons en Dion ga deelnemen aan de vakantieloop in Biest-Houtakker (10 km).

Op dit ogenblik zitten Bjorn en Robin samen te racen op de spelcomputer. Robin wint alles, maar Bjorn heeft er geen probleem mee. Hij verkondigd meermalen dat verliezen ook winnen is. Gelukkig iedereen tevreden.

posted by Peerke @ 4:41 PM,

2 Comments:

At 6:09 PM, Anonymous Anonymous said...

Bjorn heeft volgens mij wel gelijk, elke fininsher is een winnaar heb ik me laten vertellen

 
At 10:02 PM, Blogger Peerke said...

Met dat idee neem ik zelf aan iedere wedstrijd deel...

 

Post a Comment

<< Home