;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Centrumloop Hapert

Tsjonge, wat is 5km toch ver. Normaal geen afstand waar ik mijn schoenen voor aantrek, maar gisteren was een uitzondering.
Vanaf de start liep het niet lekker. De benen voelden slap aan, er zat geen spanning op. Hierdoor moest ik vanaf het begin hard werken. Nadeel bij een 5 km is dat er veel opportunisten meelopen die erg hard van start gaan. Hierdoor is het moeilijk om je op iemand te richten. Na een ronde (2,5km) was ik al aan het aftellen. De laatste kilometer kon ik niet versnellen, alleen het tempo vasthouden. Uiteindelijk gefinished in 19:50 minuten, waarmee ik mijn doelstelling (rond de 20 minuten lopen) toch gehaald heb.
Na de wedstrijd Huub en de overige lopers aangemoedigd met hun 10km. Huub liep, op het oog, heel simpel naar een 41:15. Een tijd die ik nog nooit gelopen heb. Alfons liep een strakke 44 minuten terwijl motormuis weer één minuut van haar PR afhaalde.

Thuis aangekomen had ik lekkere honger en was ik net begonnen aan een snackje (foei) toen Huub in zijn loopkleren voor de deur stond. Ik dacht nog "zo, die is fanatiek", maar het bleek dat hij zijn huissleutel in mijn auto had laten liggen. Omdat Michelle niet thuis was, kon hij er niet in. Zou het dan toch de leeftijd zijn...:-).

Zaterdag is er nog een wedstrijd in Best (10km). Drie wedstrijden in een korte periode is iets teveel, maar zo na de vakantie wel weer lekker.

posted by Peerke @ 10:51 AM,

2 Comments:

At 11:20 AM, Anonymous Anonymous said...

Vanavond weer een minuutje eraf??

Groeten

 
At 1:47 PM, Blogger Peerke said...

Nee, dat zit er helaas niet in denk ik. Iets te veel geweest de afgelopen week. Gewoon proberen lekker te lopen.

 

Post a Comment

<< Home