;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Geflitst

Shit, gisteren door geflitst door die verrekte NSB'-ers (Nederlandse Snelheids Brigade). Bij het inrijden van Eindhoven stonden ze verdekt opgesteld op de marathonloop. Ten tijde van de foto had ik een snelheid van ongeveer 63 km /u, waar maar 50 km/u toegestaan is. Maar, eerlijk is eerlijk: dat is 13 km te hard. Volgens de boete calculator gaat me dat € 39,00 kosten. Zonde van het geld.

's-Ochtends had ik een duurloop van 18km op het programma staan. Het ging niet helemaal zoals ik het gewild had. De kuiten waren pijnlijk en pas tegen het einde van de duurloop ging de pijn weg. Zou ik dan toch aan die "kousen" moeten? Ik wacht overigens nog op een foto van Henk met zijn nieuwe kousen... maar dit terzijde. Deze week neem ik iets gas terug met trainen. Het programma is als volgt:

- dinsdag: trainingsrondje met Huub
- donderdag: baantraining PSV
- zaterdag: twijfel ik nog tussen bostraining of baantraining
- zondag: Tilburg Ten Miles

De wedstrijd van zondag gebruik ik als een duurloop, met op het eind een aantal versnellingen. Omdat ik deel uitmaak van het Eindhoven Marathon promotie team moet ik er 's-ochtends al vroeg zijn om een stand te bemannen. Samen met Huub en Heather gaan we dan folders uitdelen, T-shirts verkopen etc. Pas later op de dag start de 10 EM. Ik verwacht dat ik ergens achterin moet starten en dat komt eigenlijk best goed uit. De avond voor de TTM heeft Carla, ter ere van mijn aanstaande 40e verjaardag, een feestje georganiseerd. Dit, in combinatie met een halve dag reclamefolders uitdelen, is niet de ideale voorbereiding op een wedstrijd. Na afloop gaan we natuurlijk nog gezellig iets drinken in de stad.

posted by Peerke @ 2:32 PM,

3 Comments:

At 10:51 AM, Anonymous Anonymous said...

Je zult dan voor je verjaardag wel geld willen hebben?
Proficiat alvast met Miss Pijpers op 29 augustus.

 
At 1:23 PM, Blogger Peerke said...

Dank je.
Inderdaad, kan ik de bekeuring betalen...

 
At 6:24 PM, Anonymous Anonymous said...

Alvast Gefeliciteerd Peter, ik wist niet dat we van dezelfde jaargang zijn! (goed bouwjaar, 1966). Ik zie je bij de Airbornloop, als ik in de vorm van de vorig jaar ben (1.02.44)kan ik je misschien naar een PR hazen, maar misschien is het net als in Best weer andersom, dat ik je in de verte zie verdwijnen ;-)

 

Post a Comment

<< Home