;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Ronde van Naastenbest

Ieder jaar wordt het einde van mijn vakantie ingeluid met de ronde van Naastenbest. Zo ook dit jaar. Een beetje onzeker over de mogelijkheden toog ik naar Best voor de 10km. Het is altijd erg gezellig om voor de start vele bekenden te ontmoeten en even bij te kletsen.
De start was goed, ik kon voorin starten. De 1 km doorkomst ging in 4:06, dit viel een beetje tegen. Vlak voor me liep Dimitri en dat is een goed teken voor mij, want hij loopt altijd hard en vlak. Halverwege de eerste ronde gaf een medeloper aan dat we 15,2 km/u liepen. Perfect dacht ik, hier blijf ik hangen. Echter op de 5km bleek dat zijn horloge uit de LIDL collectie afkomstig is, want de tussentijd was 20:33. Shit! En een even verderop viel Dimitri uit met zo het op het oog een hamstring blessure. Weg was mijn richtpunt. Het tempo viel ook terug want bij de laatste doorkomst leek het erop dat er niet meer als een 42+ tijd in zat. Een snelle slot kilometer zorgde er evenwel voor dat ik uiteindelijk in 41:49 (netto) aankwam.

Al met al is mijn conclusie dat de drie gelopen wedstrijden na de vakantie goed verlopen zijn: een PR op de 10km, een PR op de 5km en tot slot een redelijke 10km om aan te geven dat het met de basis snelheid wel goed zit.

Nog geen tien seconden na binnenkomst gingen de hemelsluizen open. Gepaard met veel donder en bliksem viel er een sloot regenwater uit. Roos ging net beginnen aan haar laatste ronde.

Vanochtend even gaan uitlopen. Tijdens de eerste kilometer kom ik langs de Mortel waar ik door een "wazig" persoon werd aangesproken: "Mijnheer, rookt U? Kan ik een vuurtje krijgen....?" Ik stond, als niet roker, bijna perplex. Wat dacht hij wel, dat ik de shag en aansteker bij me zou hebben tijdens een duurloop? Iets verder op pikte ik aan bij Irmgard Goud. Samen kletsend enkele kilometers afgelegd. Kreeg nog een goede tip om het snoep probleem aan te pakken. Zal het eens gaan proberen. Uiteindelijk 67 minuten lekker uitgelopen. Op naar de Grote Beekloop.

Afgelopen week, samen met Carla, een nieuw fenomeen ontdekt: ontbijten bij de IKEA. Op dinsdag even voor half naar de IKEA getogen voor een ontbijtje. Het was er tot mijn verbazing al erg druk. Toen de deur open ging stormde iedereen naar binnen om een plaatsje te bemachtigen. Ik was echt verbaasd over de populariteit van dit fenomeen. Het was erg goed bevallen, dus zijn we op donderdag nog maar eens terug geweest. Omdat we eerst naar de tandarts moesten waren we nu later, met als gevolg dat we goed moesten zoeken voor een plaatsje. Maar ja, zeg eerlijk: voor € 1,- per ontbijt krijg je het thuis niet geserveerd.

posted by Peerke @ 12:08 PM,

3 Comments:

At 1:06 PM, Anonymous Anonymous said...

Goed gelopen Peter! Na afloop liet iemand me z'n GPS zien waarop 10.44km stond. Ik heb het nagevraagd bij de organisatie maar die zeggen dat het exact 10km is. Ik heb mijn twijfels...

 
At 11:10 PM, Anonymous Anonymous said...

de baan trainingen komen er nu uit, goed gedaan Peter. Het diner bij de Ikea is ook best goed voor die paar euro (het lijkt wel reclame)

 
At 5:13 PM, Anonymous Anonymous said...

Gaat lekker geloof ik!

 

Post a Comment

<< Home