;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Filosofisch

Toch nog even stil staan bij het feit dit ik al weer 40 jaar over deze aardkloot rond wandel, kruip en hardloop.
Vanuit mijn jeugd weet ik me nog te herinneren dat ik mensen van 40 jaar heel erg oud vond. Die mensen waren zich aan het voorbereiden op een afscheid en hadden derhalve geen dromen en wensen meer. Die mensen waren heel serieus, correct en vooral héél oud. Als je langzaam richting de 40 kruipt ga je je realiseren dat dit iets genuanceerder ligt, maar toch. Op een verjaardagskaart stond: je begint er steeds meer bij te horen, maar je zult ons niet meer inhalen. Hoe moet je je gedragen als iemand van 40? Moet ik nu een leesbril aanschaffen, lange onderbroeken gaan dragen, een spencer aanschaffen, bretels gaan dragen....? Wat gaat er gebeuren met mijn hormonen? Moet ik mijn motorrijbewijs gaan halen, een open sportwagen kopen of me gaan aanstellen in gezelschap van vrouwen? Ga ik van baan veranderen of ga ik de wereld verbeteren....

Als ik er zo over nadenk voel ik me nog lang geen 40. Ik heb nog steeds een heleboel kinderlijke verlangens en gedachten (waar ik verder niet over zal uitwijden). Misschien volgend jaar als ik (misschien) 41 wordt....

Tussen al het gepieker door ook nog gelopen op de baan. Na lange tijd mochten we vanaf deze week weer op de baan trainen. De toplaag is nog erg hard en puntig (scherp). Dat was erg goed te merken bij de grondoefeningen. Op de knieen zitten was er niet bij. De training was anders dan voor de vakantie. De intervallen worden langer. Het programma was:

- 3 * 2000m in wisseltempo met een ronde herstel tussen de series door

Ik kon de eerste twee series redelijk bijbenen. De laatste serie had ik het beduidend zwaarder. Ivm twee verjaardagen geen wedstrijden gepland in het komend weekend.

Gisteren is bij Bjorn een gaatje gevuld in zijn kies. Het was de eerste keer dat het menneke met een verdoving en tandartsboor geconfronteerd werd. Volgens Carla heeft hij de hele behandeling manhaftig doorstaan. Toen ik hem 's-avonds vroeg wat de tandarts allemaal gedaan had vertelde hij me: "Eerst moest de wang en tand gaan slapen, toen kwam er een grote tandenborstel die veel lawaai maakte en een stofzuiger in mijn mond. En toen was het gaatje dicht."

posted by Peerke @ 10:45 AM,

2 Comments:

At 7:20 PM, Anonymous Anonymous said...

Eeeeeeej Pjotrp
Andere opzet van je site. Moet nog ff rondneuzen en laat dan wel weten of je erpp vooruit bent gegaan. Ik vond dat donkere, sfeervolle, had iets knus.........

 
At 7:24 PM, Anonymous Anonymous said...

Zag net je PR,s van toen je nog jonger was dan 40..........wel erg trieste benadering. Je weet dat het leven pas NA 40 begint.

 

Post a Comment

<< Home