;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Zwemles

Het wordt weer zomer. Athans voor een paar dagen. Vandaag wordt het zelfs 28 graden met zonneschijn. Misschien bevalt dat beter als de afgelopen dagen waar het vies benauwd was: warm, vochtig maar geen zon. In navolging van zondag (TTM) ook gisteren veel moeite met het lopen. Samen met Huub een kort rondje gelopen tijdens de pauze. Na 34 minuten hebben we er de brui aangegeven. Doorweekt van het zweet kwam ik terug bij het gebouw. "Regent het?" was een veel gehoorde vraag van collega's.

Sinds een paar weken zit Bjorn op zwemles. Gisteravond ben ik voor de eerste keer meegeweest. De manier waarop PSV de zwemles aanpakt bevalt me wel. Bjorn heeft er echt plezier in. Toen Robin destijds met zwemles begon (niet bij PSV) was het wel heel anders. Erg serieus vanaf het begin gericht op het zwemmen. Maar daar wilde Robin helemaal niet aan meedoen. Dit tot grote wanhoop van moeders en de badjuf.
Omdat ik nog niet mee geweest was kreeg ik van Bjorn een rondleiding door het zwembad. Alle deuren werden geopend, de WC werd bezocht en zelfs de douches ontbraken niet tijdens de toer. Bij aanvang van de zwemles was Bjorn even zoek. Mijnheer stond zich al uitgebreid te douchen (lekker warm water).
Na afloop is het onder de douches altijd erg druk. Alle douches waren in gebruik op één na. "Die is voor mij" dacht Bjorn, en stormde er op af. Het bordje waarop "koud water" stond, kon hij nog niet lezen. Het werd hem snel duidelijk waarom niemand onder die douche stond. Misschien een goede gelegenheid om het leren lezen te stimuleren.

Maandag heb ik van de verjaardagscentjes een statief gekocht voor mijn camera. Na lang zoeken denk ik een goed alternatief voor de erg dure professionele statieven gevonden te hebben in Duitsland bij foto Walser. Ik verwacht dat het wel een tijdje zal duren voordat ik het daadwerkelijk in huis heb.



Ondanks dat je een statief niet al te vaak zult gebruiken (zwaar en onhandig), mag het niet ontbreken in je uitrusting. Nu nog een flitser en een macro lens.......

posted by Peerke @ 8:56 AM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home