;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Sonja Bakker

Ik voelde me niet echt fit gisterenavond vlak voor de training. Ik was de hele dag al duizelig en kreeg bovendien ook nog last van mijn maag. Tijdens de training werd dan ook al snel duidelijk dat ik het rustig aan moest doen. Het programma was erg pittig:

- 1200m - 200m dribbelen - 800m - 400m dribbelen;
- 1400m - 200m dribbelen - 600m - 400m dribbelen;
- 1600m - 200m dribbelen - 400m (hierna uitlopen)

Het ronde tempo schommelde tussen 1:33 en 1:38. Meer was er niet uit te halen vandaag. Op het eind van de training kreeg ik weer last van hamstring en kuit. Ik vermoed dat te maken heeft met het warme weer. Veel zweten en te weinig vocht binnen krijgen. Na afloop van een training kan ik mijn shirt helemaal uitwringen van het zweet. Ach, het is een goede manier om te "detox-en". Ook zo'n modewoord van de laatste tijd.

Over mode gesproken. Een collega van mij hier op kantoor wil ook een aantal kilo's afvallen. Hij sport flink (wielrennen) en snoept bijna niet. Maar de kilo's willen er maar niet vanaf. Nu probeert hij via de Sonja Bakker methode af te vallen, met als gevolg dat hij van thuis alleen maar allerlei rare producten meekrijgt (kippevoer, noem ik het). Regelmatig slipt hij toch stiekum de kantine in omdat hij vergaat van de honger. Werkt dus toch niet echt. Ik zou er ook niet aan moeten denken dat ik op dieet zou moeten gaan ipv lekker hardlopen. Ik zou het echt niet kunnen. Terwijl ik dit logje intik stop ik weer een heerlijke chocowafel in mijn mond. Ik weet het: erg zwak, maar ook weer erg lekker.

P.S. het artikel is niet goed te lezen maar handelt over een ingezonden brief van een vrouw die er veel baat bij heeft. Zij spreekt dan ook over "sonjabakkeren" in plaats van lijnen.
Voor diegene die geinteresseerd zijn in een persoonlijke begeleiding door Sonja .... helaas! Het volgende staat op haar site te lezen:

Wachtlijst:

Sonja neemt op dit moment geen nieuwe cliƫnten meer aan. Voor persoonlijke begeleiding kan je ook terecht bij Praktijk Gewichtsconsulente in Berkhout.

De komende periode staan er geen wedstrijden gepland. Lekker rustig trainen en iets meer kilometers maken dan de afgelopen tijd. Ik ben van plan om zondag a.s. een ronde van 25km te gaan lopen, maar dat is toch medeafhankelijk van het weer. We zien wel.

posted by Peerke @ 8:44 AM,

1 Comments:

At 9:35 AM, Anonymous Anonymous said...

dag broertje,
ik lees dat je duizelig bent, last van je maag hebt, je niet lekker voelt......zou het dan toch aan de chocolade wafels, borrelnootjes etc kunnen liggen? En je hoeft echt niet te sonjabakkeren hoor. Lees maar eens afentoe in het boek dat je van mij gekregen hebt: "wat je eet ben jezelf" en kies dan een middenweg daarin. Trouwens, laatst vertelde me iemand dat je lichaam eigenlijk een grote darm is met armen en benen.....oja nu weet ik het weer dat was Pjotr!
Liefs karin

 

Post a Comment

<< Home