;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Toertocht Eindhoven - Groningen

Ik moest vanochtend erg vroeg mijn bed uit (half zes) om het vertrek van mijn fietsende collega’s op de gevoelige plaat vast te leggen. Ieder jaar, het begint al een heuse traditie te worden, fietsen werknemers van ons bedrijf vanuit Eindhoven naar Groningen. Destijds, bij de overname van KPN datacenter door Atos Origin, is dit initiatief gestart in het kader van de “verbroedering”. De hele tocht duurt twee dagen: de eerste dag fietst men 190 km, op de tweede dag resteren er dan nog 180 km. Om klokslag 7:30 uur wordt er vertrokken en ze stoppen of wachten voor niemand. Dit werd ook pijnlijk duidelijk voor de “manager” die was uitgenodigd om het startschot te geven. Speciaal afgereisd vanuit Groningen stond hij punctueel om 7:30 uur klaar om het startschot te geven. Echter, geen renners te zien. Een telefoontje met de koersleiding maakte duidelijk dat hij bij het verkeerde gebouw stond: HCZ (midden in het centrum) in plaats van bij HTC (Campus). Jammer, maar dan lossen we het startschot zelf wel.

Gisteravond flink gezweet op de baan. Op het programma stond:

- 600m, 500m en 400m (met 100m pauze en een seriepauze van 300m)

In totaal moesten we 4 series lopen. Mijn richttijden waren: 2:25, 2:00 en 1:32. De eerste serie ging met 2:15, 1:50 en 1:25 veel te snel. De volgende series gingen wel in de gewenste tijden. Op het eind van de tweede serie kreeg ik last van mijn hamstring. Op advies van de trainster ben ik na de derde serie gestopt. Jammer.
Zondag a.s. is er de jaarlijks Airborneloop bij Olympia. Dit is een ideale loop in de voorbereiding op de halve marathon van Eindhoven. Het idee is om deze loop als een trainingsloop aan te gaan i.v.m. de verwachte warmte. Warm of benauwd weer ligt me absoluut niet, dus een goede tijd is niet te verwachten.

Robin kwam gisteren met een dikke pols thuis. Hij was er op gevallen tijdens het voetballen. Snel even naar de dokter geweest om de schade te laten controleren. Gelukkig is het beperkt gebleven tot een flinke kneuzing. Hierdoor kan hij wel niet meedoen aan de handbaltraining en –wedstrijd van zaterdag.

posted by Peerke @ 9:03 AM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home