;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Vies verhaal

Vandaag deelgenomen aan de airborne-loop. Deze wedstrijd is traditioneel een goede graadmeter voor de halve marathon begin oktober. Het zonnetje was niet aanwezig, maar het was niet koud..... een beetje klam was het. Na een paar rondjes inlopen op de baan (incl. 2 steigerungen) zweette ik al behoorlijk. Voor de start weer een aantal bekenden gezien: natuurlijk collega lopers van PSV maar ook Rianne, Corinne, Rudolf en zijn vrouw etc. Opmerkelijk omdat er toch veel lopers naar de Dam tot Dam loop of naar Hilvarenbeek zijn gegaan.
Gestart werd er met een ronde wandelen. De grote groep lopers werd vooraf gegaan door een oorlogsveteraan, die even later het startschot loste. Na twee rondjes op de baan zijn we het parkoers bij de Karpendonkse plassen op gegaan. Dit parkoers werd drie maal afgelegd waarna we weer eindigde op de baan. Ik had me voorgenomen om na een km of 2 een richtpunt te zoeken en daar achteraan te lopen. Het werd Jos Moesman van Olympia. Echter na de eerste ronde verliet hij de wedstrijd. Shit, nieuw richtpunt zoeken. De tweede ronde ging dus niet erg lekker en voortvarend. De derde ronde gewoon lekker doorgelopen en nog enkele mensen ingehaald. De eindtijd (1:04:29) viel niet eens tegen.

Vanochtend moest Bjorn al vroeg naar WC om te poepen. Normaal schreeuwt hij dat iemand zijn kontje moet komen afvegen, maar hij had waarschijnlijk onverwacht medelijden met ons vanwege het vroege tijdstip. Ik hoorde hem niet roepen en hij liep weer gewoon terug naar zijn kamer. Toen ik een uurtje later op de badkamer stond, kwam hij aangelopen. "Pappa, ik heb al zelf geplast en gepoept vanmorgen. Toen heb ik zelf mijn kontje afgeveegd". "Weet je wel zeker dat het kontje helemaal schoon was?", vroeg ik. "Ja, want ik heb met mijn vinger gecontroleerd, en er zat geen poep aan!". "Je hebt toch wel je handen gewassen daarna?", vroeg ik met een vies gezicht. "Nee hoor, hij was toch niet vies?".......

posted by Peerke @ 1:49 PM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home