;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Collse Watermolen

Het is even iets rustiger. Kan ik meteen weer wat tijd besteden aan mijn weblog.
Op loopgebied is het zoals de Duitsers zo mooi kunnen zeggen "alltag". De trainingen lopen niet echt lekker. Afgelopen donderdag was ik al na 4 series vermoeid, terwijl het tempo helemaal niet zo hoog lag. De laatste twee series moesten meer op kracht. Dit vertaalde zich meteen in pijn aan mijn hamstring. De zaterdag training maar overgeslagen en op zondag een lange duurloop (18,5 km) gedaan. Na afloop was ik niet echt positief gestemd over mijn vorm / conditie. De wedstrijd in Valkenswaard komt duidelijk te vroeg. Misschien moet ik maar kiezen voor een kortere afstand ipv de halve marathon.

Zaterdag ochtend op bezoek geweest bij Edwin in de Collse watermolen. Edwin is daar op zaterdag werkzaam als molenaar. Ik had Edwin gevraagd of ik hem bij het werk mocht fotograferen (opdracht van de cursus). Gelukkig had hij erg geen problemen mee. Als een echte fotograaf ben ik dus eerst de lokatie gaan bekijken. Het is er vrij klein en knus met weinig licht. Dus moet ik toch wel wat specifieke maatregelen nemen. Een paar kiekjes (zie beneden) heb ik alvast gemaakt.


Met flitser, haalt meteen de sfeer weg, dus toch maar statief meenemen


's-Middags op bezoek geweest "oppe Boukoul". Ome Jan was 70 jaar jong geworden. Robin verheugd zich altijd op de zelfgemaakte vlaai van Tante Annie. Twee stukken vlaai en een stuk taart later was hij dan ook verzadigd en voldaan. Hij begon te vertellen over het sprookje dat hij op school had moeten schrijven. Hieronder volgt een exclusieve voor publicatie:

Er was eens een pratende pen. En die liep in het bos. Die pen liep, liep, liep, liep en liep..... er nog lang en gelukkig.

Talent heeft hij in ieder geval, het punt zal wel niet al te hoog zijn.
Op zondag kregen we bezoek van opa en oma uit Roermond waarmee we weer aan alle sociale verplichtingen voldaan hadden.

posted by Peerke @ 1:47 PM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home