;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Probeer het maar

Gisteren was het frietjesdag. De kleinste van het stel, Bjorn, eet al geruime tijd erg slecht. Zo ook gisteren. Hij wilde graag "kipnuggets" bij zijn frietjes hebben, dus meneer krijgt "kipnuggets". Omdat ze nogal warm zijn van binnen wilde ik ze met een mes doormidden snijden. Dat was een grote fout. "Ik wil de kipnuggets niet doormidden gesneden, Pappa!!!!". "Ik eet deze NIET op!!". "Doe niet zo gek en eet ze lekker op", probeerde ik nog. "NEE, ik eet deze NIET op, ik hoef ze niet...". "Je eet deze wel op, anders duw ik ze via je kontje naar binnen..", dreigde ik. "Oh ja", zei Bjorn. Hij pakte een van de gewraakte kipnuggets in zijn hand en gooide die naar mijn hoofd: "Probeer het maar...".

Nee dan het lopen. Dat gaat ook al niet veel beter als het opvoeden. Op dinsdag samen met Huub het vaste rondje gelopen in een rustig tempo (42:50). Op woensdag heb ik thuis gewerkt ivm de herfstvakantie van de kinderen. Vroeg beginnen biedt de mogelijkheid om vlak voor de middag een lekker duurloopje te doen. In een rustig tempo een dik uur aangemodderd. Halverwege nog een tempotestje gedaan. Omdat ik niet voluit durf te gaan bleef het beperkt tot een teleurstellende 1000m in 4:05.
Gisterenavond op de baan getraind. Na een pittige inloopsessie stond een lichte training op het programma:

- 4 series van 600m - 400m - 200m (p 200m, sp 400m);

Gemiddelde tijden waren:
600m - 2:22
400m - 1:33
200m - 39 seconden

Ben ondertussen met speciale oefeningen gestart om de hamstring te versterken. Nu nog de discipline om het iedere dag te doen.

posted by Peerke @ 9:34 AM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home