;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



1:31 !!!!!

Niet verwacht, toch gekregen. Een veelgehoorde kreet de komende tijd, maar zeker ook van toepassing op mijn prestatie vandaag tijdens de HM in Valkenswaard.
Het regende behoorlijk in Valkenswaard. Geen nat makende regen, maar een record regen. Ieder jaar weer blijken veel lopers hun goede conditie te gelde te maken tijdens de HM van Valkenswaard. Daar waar het enkele weken eerder in Eindhoven nog tegenviel, gaan in Valkenswaard alle remmen los. Ook ik kon niet achterblijven een liep 59 seconden van mijn PR af: 1:31:26!!!
Totaal onverwacht vanwege de slechte voorbereiding en twee hardnekkige blessures. Hierdoor ben ik ook behouden van start gegaan. Dit heeft dan ook in grote mate bijgedragen aan het PR. Op de stukken met de wind tegen had ik weinig last van mijn blessures, maar juist op de stukken met wind in de rug (dat waren er niet zo veel) kon ik het niet bijbenen. De bijbehorende grote passen kon ik niet maken want dan voelde ik meteen allerlei pijntjes in het oude lijf van mij.
Naast de rustige start had ik het geluk bij kilometer 16 medeblogger Ton bij te halen. Dankzij zijn bezielende aanmoedigingen en onbaatzuchtig haaswerk heb ik de laatste kilometers in een strak tempo kunnen voltooien. Van hieruit nogmaals mijn dank richting Eindhoven zuid.

Voor een uitgebreid wedstrijdverslag klik op de link bovenin.

posted by Peerke @ 9:45 PM,

5 Comments:

At 10:50 PM, Anonymous Anonymous said...

Volgens mij was het tussen km 14 en 15 dat je mij inhaalde. Ik weet nog dat ik tegen onze beleidster zei dat het 16km bord niet klopte, en toen liepen we al een hele tijd samen. Dacht ik..het kan ook net na de 15km geweest zijn.

Anyway, ik vond het leuk om te doen, maar dat had je al gelezen ;-)

 
At 7:12 AM, Anonymous Anonymous said...

Wow, zowat 1 minuut van je PR af, dat is echt super ! Proficiat. En begin je nu stiekem te dromen van de 1.30 grens ?

 
At 9:13 AM, Blogger Peerke said...

@Ton: Volgens mij heb jij gelijk Ton. Omstreeks de 15 km (1:04:40 of zoiets). Zal het aanpassen.

@R: Dank je. Begin er inderdaad weer vertrouwen in te krijgen dat het ooit een keer gaat lukken.

 
At 10:30 AM, Anonymous Anonymous said...

Wow Peter, ik ben onder de indruk!
En dat zonder voorbereiding en na een koude dag in de Drunense Duinen, klasse!!!!!
Groet, Michelle

 
At 11:16 AM, Anonymous Anonymous said...

Heel goed! En onder die 1.30 gaat ook nog een keer lukken. Gewoon een extra blessure er bij en gaan met die banaan!

 

Post a Comment

<< Home