;

"Het valt allemaal mee, als ik zo rond kijk ben ik niet te zwaar." Maar de weegschaal liegt niet: 102,5 kg gaf de weegschaal aan. Twee jaar niets doen betaald zich uit. Wat nu? De keuze viel op hardlopen om er iets aan te doen. Nadat ik enkele kilo's kwijt was, kreeg ik er verdorie nog plezier in ook..... In deze weblog verhaal ik regelmatig over mijn avonturen op loopschoenen. Daarnaast biedt deze weblog mij ook de mogelijkheid om enkele annekdotes over mijn opgroeiende kidz vast te leggen.



Ezel

"Pap, vindt je het een belediging als ik ezel tegen jou zeg?", vroeg Robin vanochtend toen ik de mannen naar school begeleidde. "Jazeker", zei ik. "En als ik dan mijnheer tegen een ezel zeg, mag dat dan wel?", vroeg hij. "Natuurlijk, dat mag wel..", antwoorde ik argeloos. "Dag mijnheer!", riep hij tegen mij en maakte zich uit de voeten.

Met lopen is het weer kommer en kwel. Nadat ik donderdag middag last kreeg van mijn rug is het alleen maar slechter gegaan. Ik probeerde nog te trainen op de baan, maar kreeg er geen snelheid in. De opdracht was om 6 * 1000m te lopen. De eerste serie ging in 4:15, de tweede ging ook exact in 4:15. Toen vatte ik het plan op om de derde en vierde serie in een keer te lopen, en die ging in.....jawel 8:30. Toen heb ik het maar opgegeven en de rest van de series in 4:15 afgemaakt. Wat ik ook probeerde om sneller te gaan: het lukte niet.

De rugpijn werd heviger en heviger. Op vrijdag kon ik niet meer zitten. Alleen wandelen en lichtjes in beweging blijven hielp een beetje. De ibuprofen ging met strips tegelijk naar binnen en hielpen niet echt. Wat ook niet hielp was de autorit naar Limburg om de mannen af te zetten op hun logeeradres. 's-Avonds stond er namelijk een 25-jarige bruiloft op het programma en het is tegenwoordig een zeldzaamheid dat zo'n aantal nog gehaald wordt, dus daar moet je bij zijn. Het werd een heel gezellig feest op een leuke lokatie in Schijndel (het Tunneke). Ik zal later nog een aantal foto's toevoegen.

Inmiddels heb ik een korte behandeling van de osteopaat erop zitten en volgt a.s. woensdag een tweede langere sessie. Ik hoop zo mijn rug weer in orde te krijgen zodat ik op een waardige en fatsoenlijke manier de HM in Eindhoven kan lopen. We zien wel wat het wordt.

posted by Peerke @ 9:45 AM,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home